به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمود علی فر روز سه شنبه درنشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر (اول تا هفتم تیرماه) گفت: در سه ماه نخست امسال افزون بر 71 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گنبدکاووس کشف و ضبط شد.
وی بدون اشاره به آماری درخصوص دستگیری متخلفان درحوزه مواد مخدر، افزود: دستگیری معتادان و خرده فروشان در سه ماه نخست امسالنیز 9 درصد افزایش داشته است.
سرهنگ علی فر، موادمخدر و اعتیاد را عامل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرایم در جامعه دانست و اضافه کرد: همسر و فرزندآزاری، طلاق، نزاع و سرقت از جمله آسیب ها و جرایمی هستند که با موادمخدر و اعتیاد ارتباط دارند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این آسیب ها، اعتیاد و مواد مخدر درحوزه های بهداشتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی نیز پیامدهای منفی به همراه دارد که پیشگیری اجتماعی و افزایش آگاهی خانواده ها و جوانان از راه های موثر مقابله با این معضل خانمانسوز است و رسانه ها و خبرنگاران نقش مهمی در این حوزه دارند.
فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از کاهش 13 درصدی وقوع سرقت ها و افزایش 19 درصدی کشف سرقت ها در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شهرستان خبر داد و گفت: دراین مدت تصادفات جرحی شهری 9 درصد، خسارت حوادث درون شهری 13 درصد و مجروحین تصادفات رانندگی درون شهری 70 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ علی فر افزود: تعداد تصادفات برون شهری گنبدکاووس درسه ماه نخست امسال 9 درصد و مجروحین برون شهری نیز 11 درصد کاهش داشته است که نشان از ارتقای فرهنگ رانندگی مردم و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی با اشاره به جرایم رایانه ای و با بیان اینکه این نوع جرایم رو به افزایش است، گفت: با تلاش پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) کشف جرایم رایانه ای در گنبدکاووس در سه ماه نخست امسال درمقایسه بامدت مشابه سال قبل 38 درصد و دستگیری مجرمین سایبری نیز 21 درصد رشد داشته است.
سرهنگ علی فر در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران نیز به موضوع کمبود پارکینگ طبقاتی و عمومی درشهر گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل ترافیک در خیابان های اصلی این شهر کمبود پارکینگ است و به دلیل کمبود فضاهای تفریحی، خیابان گردی و تردد در معابر شهری با خودروهای شخصی به عنوان تفریح نیز ترافیک شهری تاثیر گذار است.
وی در پایان سخنان خود با مهم دانستن همکاری و مشارکت مردم با پلیس در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب ها، تامین نظم و امنیت و گزارش تهیه و توزیع موادمخدر، تصریح کرد: پلیس به تنهایی قادر نیست دراین حوزه ها 100 درصد انتظارات مردم را فراهم کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.