به گزارش ایرنا سرتیپ قاسم رضایی روز سه شنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرمانده جدید مرزبانی خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مقابله با پدیده قاچاق کالا از وظایف ذاتی مرزبانی است افزود:در همه مرزهای دریایی و زمینی برای برخورد با قاچاق کالا برنامه ریزی شده و با هماهنگی بین بخشی ، مقابله با قاچاق کالا شدیدتر می شود.
وی با بیان اینکه در برخورد با قاچاق کالا ، با ورود و خروج غیرقانونی کالا رو به رو هستیم گفت: منافع کشور ایجاب می کند با اشکال مختلف پدیده قاچاق مبارزه کنیم و امسال بسیار بهتر ازپارسال
عمل خواهد شد.

** کولبران قاچاقچی نیستند
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کولبران که به صورت محدود و از مسیرهای مشخص کالای مجاز وارد می کنند قاچاقچی نیستند.
وی با اشاره به اینکه حساب متجاوزان مرزی مسلح که کالاهای ممنوعه وارد کشور می کنند با کولبران جدا است افزود: کولبران با حمایت مرزبانی به فعالیت قانونی خود ادامه می دهند.

** پیگیر آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی در پاکستان هستیم
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:موضوع آزادی 2 مرزبان که پارسال توسط گروهک های تروریستی ربوده و به پاکستان منتقل شدند در دست پیگیری است.
رضایی افزود: با همکاری دولت پاکستان و دستگاه های امنیتی 2 کشور ، امید است هرچه زودتر این 2 مرزبان به آغوش خانواده های خود برگردند.

** ایران در صف نخست مبارزه با مواد مخدر است
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی با وجود نبود حمایت سازمان های بین الملل ، همچنان در صف اول مبارزه با مواد مخدر است.
رضایی، با بیان اینکه حمایت سازمان های بین المللی از ایران در حد حرف و نه عمل بوده است افزود: انتظار داریم کشورهای مدعی مبارزه با مواد مخدر ، تجهیزات پیشرفته در اختیار ما قرار دهند.
وی به ضرورت مبارزه پیگیر با جریان تولید و ترانزیت مواد مخدر در کشور افغانستان اشاره کرد و بیان کرد: در سال 2000 میلادی تولید مواد مخدر در افغانستان 200 تن بود ولی هم اکنون به بیش از 9هزار تن رسیده و این یکی از دغدغه های مرزبانی است.
رضایی با اشاره به اینکه امسال تاکنون از ورود بیش از هشت تن مواد مخدر به کشور جلوگیری کردیم ابراز امیدواری کرد با همکاری خوب مرزبانی افغانستان و پاکستان قدم های خوبی در مقابله با مواد مخدر برداشته شود.

** رجزخوانی آمریکا برای ما تازگی ندارد
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تهدیدها ، رجزخوانی ها و یاوه سرایی های آمریکا برای ما تازگی ندارد گفت: ملت ایران 40 سال است با این تهدیدها روبه رو بوده اند و هیچ واهمه ای از ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آبهای منطقه نداریم.
وی ادامه داد: این تهدیدها ملت ایران را منسجم تر و متحدتر می کند و آمریکا هیچ کاری نمی تواند به پیش ببرد.
به گزارش ایرنا در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی خوزستان ، سردار لطفعلی پاکباز به عنوان فرمانده جدید مرزبانی خوزستان معرفی و از سردار عبدا... نظرپور که به افتخار بازنشستگی نایل آمده با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.
فرمانده جدید مرزبانی و دریابانی خوزستان ، پیش تر فرمانده مرزبانی استان های کرمانشاه و ایلام بوده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.