به گزارش ایرنا ، عباسعلی سعیدیان روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از مواد مخدر که با حضور مربیان پرورشی مدارس و مبلغان علوم دینی در سالن همایش های اداره تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر یک آسیب جدی اجتماعی است که اثرات منفی زیادی نظیر سرقت، طلاق و بزه کاری به همراه دارد.
وی با تأکید بر این که مهمترین راه برای مقابله با اعتیاد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده هاست افزود: برخی از خانواده ها با این استدلال که بیان مسأله اعتیاد و به زبان آوردن نام مواد مخدر ، ممکن است جوانان را به مصرف مواد مخدر ترغیب کند ، از بیان اثرات سوء آن به فرزندان خودداری می کنند در صورتی که امروز جوانان بیش از هر زمان به اطلاعات صحیح نیاز دارند.
وی تصریح کرد: اگر خانواده ها خود با مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی جدید که برخی از آن ها با نام های وسوسه کننده و گول زننده در دسترس افراد قرار دارد آشنا شوند ، می توانند جوانان خود را نیز آگاهی بخشیده و از ابتلای آنان به این پدیده شوم جلوگیری کنند.
وی از مربیان ، معلمان و مدیران مدارس ، مبلغان علوم دینی و اقشار مختلف جامعه خواست تا با درک صحیح فهم جوانان و با ادبیاتی که جوان امروز آن را می پسندد ، مضرات سوء مصرف مواد مخدر را برای آن ها بازگو کرده و در راه مقابله با این پدیده شوم گام های موثری بردارند.

**تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد در ورامین
برخی از شهروندان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ورامین امروز در مقابل فرمانداری ورامین زنجیره انسانی نه به اعتیاد تشکیل دادند.
حمیدرضا تاجیک رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین به ایرنا گفت: با ارائه آموزش های لازم به خانواده ها ، اطلاع رسانی و آگاه سازی آنان از اثرات جبران ناپذیر سوء مصرف مواد مخدر بویژه می توان از ابتلاء افراد به مواد مخدر پیشگیری کرد چرا که پیشگیری کردن به مراتب از درمان اعتیاد ساده تر است.
وی گفت: جمعیت هلال احمر ورامین به منظور آگاه سازی از مضرات مصرف موادمخدر، با برگزاری کلاس های آموزشی و همایش های تخصصی مشترک با بهزیستی ، تلاش دارد تا گام های اساسی در راستای اطلاع رسانی جامعه بردارد.
وی بیان کرد: همزمان با اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه، داوطلبان جمعیت هلال احمر ورامین با استقرار پایگاه اطلاع رسانی، برشورهای تخصصی مقابله با مواد مخدر را بین نمازگزاران توزیع می کنند.
مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1366 (1987 میلادی) روز پنجم تیر (26 ژوئن) را به عنوان روز جهانی مبارزه با سوءمصرف مواد و قاچاق تعیین کرد که در کشور ما با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شناخته می شود.
هفته اول تیرماه در ایران، هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.