به گزارش خبرنگار ایرنا، بهنام بهشتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 24 مورد از این تشکل ها در حوزه پیشیگری و 21 مورد نیز در حوزه درمان فعالیت دارند.
وی از فعالیت 90 مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: همچنین 11 مرکز بهبود اقامتی و پنج مرکز نگهدارنده نیز در استان در راستای مبارزه با مواد مخدر فعالیت می کنند.
وی افزود: 12 هزار و 814 معتاد در سال گذشته در چرخه درمانی قرار گرفته اند که با همکاری دستگاه های مربوطه از جمله بهزیستی و شهرداری معتادان خیابانی جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: مقابله با مواد مخدر از سوی سازمان های دولتی به تنهایی نمی تواند کارساز باشد و باید مبارزه مردمی شده و همه آحاد جامعه خود را در قبال این معضل مسوول بدانند.
بهشتی شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان را یادآور شد و گفت: سقف سنی اعتیاد پایین آمده و خانواده ها و مسوولان آموزشی در جامعه باید نسبت به این موضوع تسلط بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در مسیر ترانزیت مواد مخدر افزود: کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول سالجاری چهار درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: تعداد 267 نفر خرده فروش مواد مخدر نیز در این خصوص دستگیر شده اند.
بهشتی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری معتادان متهاجر نیز گفت: از ابتدای اسنفدماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه سالجاری تعداد 713 معتاد از سطح استان جمع آوری شده که 446 نفر از این تعداد معتاد متهاجر می باشد.
وی ادامه داد : تعداد معتاد متهاجر دستگیر شده در سه ماهه اول سالجاری 362 نفر بوده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 122 نفر بود.
وی بیان کرد: تعداد 282 نفر از این معتادان در مراکز نگهداری معتادان متهاجر پذیرش شده اند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** نتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
/60163006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.