به گزارش ایرنا علیرضا رادفر عصر روز شنبه در همایش صیانت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در ارومیه، افزود: دولت و مسوولان نظام توانستند در زمینه جلوگیری از توزیع مواد مخدر در سطح جامعه به خوبی عمل کنند ولی برای مقابله با تقاضای این بلای خانمان سوز نیازمند مشارکت همگانی مردم هستیم.
وی ادامه داد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نیازمند توسعه فعالیت های سازمان های مردم نهاد و مشارکت مستقیم مردم در این زمینه است.
وی افزود: هر وقت که مردم وارد عرصه مبارزه و جهاد شده اند، در آن عرصه موفق بوده ایم و باز هم برای مقابله با این بلای خانمان سوز نیازمند جهاد مردمی هستیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در بخش مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدی دارد و مبارزه با عرضه و تقاضای آن را در اولویت برنامه های خود گذاشته است.
رادفر افزود: اکنون باید از دست اندرکاران جهانی که ادعای مبارزه به مواد مخدر را مطرح کردند، پرسید که آیا آنان هم به وظیفه خود به درستی عمل کرده اند یا فقط ادعا دارند؟
وی اضافه کرد: از زمانی که آمریکا وارد کشور افغانستان شده، تولید و عرضه مواد مخدر در این کشور افزایش یافته است و باید نسبت با این امور هوشیارانه برخورد کنیم.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد منشا بسیاری از جرائم است، بیان کرد: اعتیاد و گرایش به مواد مخدر زمینه ساز بسیاری از مشکلات به شمار می رود و برای مقابله با این امر نیازمند آگاهی بخشی در جامعه، توسعه سازمان های مردم نهاد و رواج آموزش لازم در جامعه هستیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تنهاترین و مهمترین هدف ما رسیدن به جامعه ای عاری از اعتیاد است و این امر جز با مشارکت مردم میسر نمی شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در ابتدای این همایش گفت: 35 مرکز ترک اعتیاد و 11 مرکز نگهداری افراد معتاد و بی خانمان در این استان فعالیت می کند.
سعید فریور ادامه داد: این مراکز از ابتدای سال جاری تاکنون به چهار هزار و 350 نفر خدمات ارائه داده اند.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی در بخش آمار شیوع مصرف مواد مخدر از رتبه چهارم کشوری در سال 1390 به رتبه 22 کشور در سال 1396 رسیده و این نشان دهنده تلاش بی وقفه مسوولان در این حوزه است.
به گزارش ایرنا تجلیل از 40 نفر از فعالان عرصه مبارزه به مواد مخدر و 2 خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر و رونمایی از سایت کمیته فرهنگی، پیشگیری و آموزش ستاد مبارزه به مواد مخدر از دیگر برنامه های این همایش بود.
همچنین در ادامه این همایش پنج تن مواد مخدر غیر دارویی امحا شد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.