سید حسن قاضی عسگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در ادامه اجرای این طرح ناهماهنگی هایی در حوزه مدیریتی پیش آمده بود و برغم این که تمام کارهای مربوط انجام شده بود و قول داده بودند که اجرای آن را از سر بگیرند اما سوء مدیریت باعث شد تا ادامه آن با تاخیر مواجه شود.
وی اضافه کرد: ولی معاونت عمرانی استانداری به دنبال برطرف شدن این مشکل است و با توجه به اینکه این طرح از مرحله سرمایه گذاری به اجرا رفته و مسئولیت آن به معاونت عمرانی استانداری واگذار شده است.
تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است، این طرح 422 کیلومتر خط ریلی دارد که حدود 300 کیلومتر آن در استان اصفهان است.
معاون اول رئیس جمهوری 12 تیر امسال در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: 2 میلیارد و 600 میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.
دو سوم طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران در استان اصفهان و یک سوم در استان های قم و تهران خواهد بود و در زمان حاضر زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران در استان اصفهان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

** سه گروه برای تامین سرمایه اجرای قطارهای حومه ای اصفهان اعلام آمادگی کردند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان درباره اجرای طرح های قطار حومه ای اصفهان گفت: اجرای این طرح ها در حال پیگیری است و به دنبال سرمایه گذار هستیم.
وی اظهارداشت: تاکنون سه گروه برای تامین سرمایه مورد نیاز این طرح ها اعلام آمادگی کرده اند و ما در حال مذاکره با آنها هستیم.
قاضی عسگر از ' اصفهان - زرین شهر ' ، ' اصفهان - نجف آباد ' و ' اصفهان - شاهین شهر ' از جمله طرح های قطارحومه ای اصفهان نامبرد و افزود: طرح های این طرح ها تهیه شد و برای اجرای آنها در حال مذاکره با سرمایه گزاران هستیم.
وی درباره قطار حومه ای ' اصفهان - بهارستان ' گفت: ادامه عملیات اجرایی این طرح به بودجه نیاز دارد که در حال تامین اعتبار مورد نیاز هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان کرد: طرح قطار حومه ای اصفهان - بهارستان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین از تهیه طرح پتراموای میدان جمهوری تا میدان آزادی اصفهان خبر داد و گفت: 2 فاینانسور برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند که درحال مذاکره با آنها هستیم تا بتوانند این طرح را فاینانس کنند.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.