آزاد راه شیراز - اصفهان به طول 210کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 55 درصد یکی از مهمترین و بزرگترین آزاد راه های در حال ساخت در کشور است.
پژمان نیک اقبالی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که بر اساس مطالعات انجام شده میزان سرمایه گذاری اولیه برای آغاز طرح اتصال کهگیلویه وبویراحمد به این آزادراه افزون بر 10هزار میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: در صورتی که سرمایه گذار متقاضی انجام 100 درصد کار اجرایی این طرح باشد نیازی به اخذ مجوز کمیسیون 215 نیست ولی درصورتی که حدود 30درصد اجرای آن را تقبل کند نیازمند گرفتن مجوز از وزارت راه وشهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.
نیک اقبالی ابراز داشت که بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور حدود 50 تا 60 کیلومتر است.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به حوزه زیرساخت های جاده ای در استان گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در بخش بهسازی و زیرساخت راههای استان اعم از اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز هزینه شده است.
وی افزود که با ساخت 71.5 کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه های این استان از 50 به بیش از 122 کیلومتر رسید و حدود 200 کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
خبرنگار: حمید جهان**حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.