به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در چهل و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با محوریت اقتصاد مقاومتی- تولید، اشتغال برگزار شد، اظهار داشت: در رابطه با مسائل اقتصادی، مباحث زیادی مطرح‌ شده ‌ولی یکی از اصلی‌ترین موضوعات در فرمایش رهبر ‌انقلاب این است که اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ تک تک نهادها و ارگان‌ها و قوه‌ها بوده و تنها مختص به قوه‌ مجریه نیست.

وی دولت را تسهیل‌کننده و ایجادکننده‌ بستر مناسب برای اجرای سیاست‌های کلان خواند و افزود: در این رابطه بسیاری از وظایف به سایر قوا باز می‌گردد و باید در تک‌تک تصمیمات و برنامه‌ها، وظیفه‌ تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهند.

استاندار اصفهان با تأکید بر‌اینکه همه‌ بخش‌ها باید گزارش عملکرد خود در رابطه با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته را ارائه کنند، افزود: باید مشخص شود که وقتی به‌عنوان‌مثال در طول دو سال گذشته 120 هیئت بازرگانی و اقتصادی خارجی به اتاق بازرگانی ارجاع داده ‌شده‌اند چه اقداماتی صورت گرفته و همچنین وقتی حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان پس از برجام صورت گرفته، باید اتاق بازرگانی اعلام کند که چقدر از این مبلغ قرارداد مربوط به فعالیت‌های اتاق بازرگانی بوده است.

وی اظهار داشت: دولت باید فضا را برای فعالیت‌ها آماده کند و این نافی وظایف سایر قوا و دستگاه‌ها نیست بلکه دیگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها هم باید ورود قوی داشته باشند.

زرگرپور افزود: استان اصفهان اولین استانی است که 109 طرح را با 9 میلیارد یورو اعتبار موردنیاز برای سرمایه‌گذاری خارجی احصاء کرده است بنابراین همه باید دست در دست هم دهند و با وحدت و همدلی در این راستا تلاش کنند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد ارائه شده، تصریح کرد: در سال گذشته 12 جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل‌شده که 128 مصوبه به تصویب رسیده که از این تعداد 48 مصوبه در سطح استان و بقیه در سطح ملی بوده است و در مجموع حدود 70 درصد مصوبات استانی اجرایی شده است.

مدیر ارشد استان اصفهان به موضوعات پیشنهادی کمیته‌ کارشناسی شورا در حوزه تولید و اشتغال به‌منظور قرار دادن در دستور کار شورای گفت‌وگوی استان در سال 96 اشاره کرد و افزود: تا جلسه آینده 9 پیشنهاد مطرح‌شده‌ دیگر نیز به 11 پیشنهاد مصوب این جلسه پس از بررسی کارشناسی اضافه شود تا در دستور کار جلسات شورا در سال 96 قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید در دستورالعمل‌های ارائه شده اولویت‌های مشخص‌شده به‌عنوان مبنا قرار گیرد، افزود: بحث ایجاد یک هلدینگ مالی و اعتباری برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه مقدمات کار فراهم‌شده است و به‌زودی هیئت‌مدیره‌ آن نیز مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618006
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.