به گزارش ایرنا، مهدی فاتحی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مدیریتی که برای شهرهای سنتی تعریف شده مشخص است؛ اما شهرهای جدید با حجم گسترده جمعیت مواجه است و باید در نگرش مدیریتی این شهرها تغییراتی بوجود بیاید.
وی نظام دو مدیریتی شهرداری و مجموعه شرکت عمران بهارستان را یکی از مشکلات قدیمی این شهر اعلام کرد و گفت: اگر تعامل بین این دو ارگان بوجود نیامده بود، شهر جدید بهارستان به تعالی نمی رسید وامروز این تعامل بسیار قوی است و آهنگ توسعه با پیش بینی های شهرداری و شرکت عمران بسیارقوی ترعمل می کند.
وی گفت: تمام فعالیت های عمرانی شهر به دلیل حرکت قوی شهرداری و بر اساس توافق با شرکت عمران بوده و ما براساس این توافق ها عمل کرده ایم؛ اما مطالباتی از شرکت عمران داریم که بایدعملی شود .
فاتحی افزود: در اداره شهرهای جدید ومشکلات مدیریتی آن ،کسی مقصر نیست چرا که شرایط این شهرها به گونه ای است که مشکلات ومسائل زیادی دارد اما باتوجه به شناخت نسبی مردم از مشکلات ،فکر می کنم دوران گذار این شهر طی شده و امروز این شهر درشرایط بسیار خوبی قرار گرفته است.
وی شورای شهر ، شهرداری و شرکت عمران را ظرفیت شهرمعرفی کرد وافزود: قوانین شهرداری محکم و گویاست و شورای شهر و شهرداری ، باید نسبت به قوانین آگاهی داشته باشند.
شهردار شهر جدید بهارستان با اشاره به شرایط رکود در برخی شهرداری های کشور گفت: در سال 96 رقمی حدود 80 میلیارد تومان برای پروژه های شهرداری در نظر گرفته شد وبا بودجه پسماند وحمل ونقل این رقم به 90 میلیارد تومان می رسد.
مهدی فاتحی اتمام پروژه های نیمه تمام را از اولویت ها شهرداری درسال 96 دانست وگفت: سعی شده با سرمایه گذاری هایی چون خرید کارخانه آسفالت و راه اندازی بازار کوثردرسال 96 سرمایه گذاری های جدیدی رقم بخورد.
وی از نقاط قوت بودجه سال 96 ، تخصیص 80 درصدی آن به پروژه های عمرانی دانست وخاطر نشان کرد: بودجه های عمرانی وجاری شهرداری زمانی 60 و40 درصدبود و برغم رکود و شرایط فعلی کشور ،شهرداری بهارستان 80درصد بودجه را به پروژه های عمرانی و20 درصد از آن را به بودجه جاری اختصاص داده است.
مهدی فاتحی به مبحث حمل ونقل در شهر جدید بهارستان اشاره کرد و گفت: زمانی حمل ونقل از مشکلات اصلی شهر محسوب می شد و ظرفیت جابه جایی مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی ، 9هزار نفر در روز بوسیله 18 دستگاه اتوبوس بود و به یک موضوع بحرانی تبدیل شده بود ، اما امروز این ظرفیت به 25 تا 35هزار نفر با 58 دستگاه اتوبوس در روز رسیده است و می توانیم مدعی شویم در مجموعه شهرهای استان اصفهان به غیر اصفهان یکی از باکیفیت ترین ناوگان حمل ونقل راداریم .
وی برنامه ریزی و اولویت بندی در حل مشکلات شهر را از مهم ترین راهکارها برای رسیدن به مدیریت مطلوب شهر عنوان کرد و افزود: مبلمان شهری، ورودی شهرو محور قلعه شور از مهم ترین مشکلاتی بود که با برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها تاحدودی حل شده است .
شهردار بهارستان همچنین پرداختن به مطالبات عمومی مردم را ازدیگر اولویت ها برای برنامه ریزی شهر دانست وتصریح کرد: پروژه پساب نیز با30 میلیارد تومان باسرعت قابل قبول درحال انجام است و تا سه ماه آینده این پروژه به اتمام می رسد.
وی سرمایه گذاری در اماکن ورزشی وتفریحی، خانه های فرهنگ وایثار وشهادت و ذکر خانه را از مهم ترین اقدامات هویت بخشی شهری در شهر جدید بهارستان عنوان کرد و گفت: باتوجه به ویژگی های خاص شهر و وجود اقوام و خرده فرهنگ ها نیاز است این حرکت های فرهنگی به عنوان حلقه های واسطه ای ایجاد شود تا شهر قوام ودوام پیداکند.
شهر جدید بهارستان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان-شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم‌ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌است.
طرح اصلی شهر جدید بهارستان در سال ۱۳۷۲ خورشیدی به تأیید رسید و ساخت آن در سال ۱۳۷۶ آغاز شد. درسال ۱۳۸۴ این شهر دارای شهرداری شده و جمعیت آن حدود ۶۰ هزار نفر تخمین زده شد. اکنون جمعیت این شهر به 100 هزار نفر رسیده است.
ت/7141 / 6022 خبرنگار زهراباغبان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.