به گزارش ایرنا، در سفر یک روزه جهانگیری به استان سمنان بزرگترین واحد فلزات غیردولتی کشور در شهرک صنعتی فجر 2 شهرستان آرادان و کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی اِیوانَکِی شهرستان گرمسار به بهره برداری می رسد.
طرح واحد صنعتی تولید انواع فلزات در 100 هکتار مساحت در شهرک صنعتی فجر 2 شهرستان آرادان با اشتغالزایی برای 300 نفر با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود و در این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه 66 هزار تن سرب و مس مهیا است.
میزان سرمایه گذاری در اجرای این طرح یک هزار و 300 میلیارد ریال است و مجوز اولیه با موضوع انتقال گروه صنعتی شهید عارفی به خارج از تهران در سال 1392 در کمیسیون زیربنایی هیات دولت تصویب و دوره اجرای آن 1393 تا 1400 تعیین شده بود.
اجرای این طرح در سال 93 پس از مالکیت زمین و رفع مشکلات زیرساختی آب، گاز و برق کلنگ زنی شد.
از اهداف اساسی اجرای این طرح توسعه زیرساخت های مهم اقتصادی کشور در بخش خودرو، صنعت دفاعی و افزایش توان رقابتی توسعه صادرات است.
کشتارگاه صنعتی طیور در شهرک صنعتی اِیوانَکِی در شهرستان گرمسار ساخته شده که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
در اجرای این طرح 220 میلیارد ریال سرمایه ثابت، خرید ماشین آلات خارجی 50 میلیارد ریال و خرید ماشین آلات خارجی 10 میلیون و 200 هزار یورو هزینه شده است.
با اجرای این طرح برای 70 نفر شغل ایجاد می شود و این واحد صنعتی در 20 هزار متر مربع زمین و هفت هزار متر مساحت کشتارگاهی ساخته شده است.
برای ساخت این کشتارگاه 50 میلیارد ریال از محل اشتغال روستایی و 30 میلیارد از محل تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدود می شود و در 110 کیلومتری غرب مرکز استان سمنان واقع است.
از مجموع 2 هزار و 10 واحد تولیدی فعال در استان سمنان 40 درصد در شهرستان های گرمسار و آرادان مستقر است.
شهرستان آرادان با دستکم 15 هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارم شهریور 1395 به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به منظور افتتاح چند طرح صنعتی به استان سمنان سفر کرده بود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.