مرضیه فرشاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته 25 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی استان بهره برده اند که در مقایسه با سال 96 ، 2 هزار نفر رشد داشت و این افزایش شمار مراجعه کنندگان به این مرکز خدماتی علاوه بر افزایش آسیب های اجتماعی رشد آگاهی و فرهنگ عمومی برای بهره گیری مشاوره و خدمات روانشناختی را حکایت می کند.
وی بیان کرد: به منظور رسیدگی به ماموریت های اجتماعی و پیشگیری خودروهای اورژانس اجتماعی شهر اصفهان به هشت واحد افزایش می یابد و تعداد این واحدهای خدماتی به بیش از 24 خودرو و مرکز می رسد.
مدیرکل بهزیستی اصفهان ادامه داد: برخی از اتفاقات اجتماعی به صورت هم زمان رخ می دهد که باید تعداد تیم و خودروهای اورژانس اجتماعی به منظور پیشگیری و مداخله افزایش یافته تا از آسیب و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری شود.
وی به سیاست های سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و اضافه کرد : برگزاری دوره های آموزشی، اجرای طرح های فرهنگی، تشکیل تیم های اجتماع محور و هم افزایی بین بخشی در حوزه های مختلف و برای همه گروه های سنی اجرا می شود.
وی ارائه خدمات مشاوره در مراکز تخصصی را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر خدمات این حوزه بیان کرد و گفت: 240 مرکز مشاوره در استان فعالیت دارند که بیش از 77 هزار نفر سال گذشته از خدمات این مراکز استفاده کرده اند.
فرشاد با اشاره به تنوع آسیب های اجتماعی و روند روبه رشد آن ها یادآورشد: کاهش پیامدهای شوم اجتماعی به هم افزایی و دغدغه مندی اجتماعی نیازمند است و مردم برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید محیط خانواده برای همه اعضا امن و آرام باشد تا اینکه شاهد خشونت، فرار از منزل و مشکلات اجتماعی نباشیم و تشکل های مردم نهاد برای این جلوگیری از این آسیب ها همکاری کنند.
وی با اشاره به فرار فرزندان پسر و یا ترد آن ها از جمع خانواده ها، گفت: امسال برای نگهداری این دسته از پسرها مرکز اقامتی ویژه این گروه از مردم در استان اصفهان راه اندازی شده که تا سال گذشته چنین محیطی وجود نداشت.
مدیرکل بهزیستی اصفهان ادامه داد: 2 کمپ جدید ترک اعتیاد ویژه زنان و سه کمپ ترک اعتیاد برای افراد زیر 25 سال در اصفهان در حال راه اندازی است که توسعه این مراکز به دلیل افزایش شمار جمعیت آسیب دیدگان هر حوزه است.
غفلت نسبت به موضوع مهم آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی در مدارس علاوه بر نظام آموزشی، بنیان و ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را نیز با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
خودکشی و خروج پسران از منزل به ماموریت های اورژانس اجتماعی در استان اصفهان افزوده شده و چنین ماموریت هایی توسط این مرکز انجام می شود.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اکنون در این استان یکصد هزار معتاد وجود دارد که 10 درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند.
نرخ شیوع اعتیاد در استان اصفهان کمتر از میانگین کشور و بیشتر از نرخ رشد جمعیت است.
54 درصد جرائم زندانیان استان مرتبط با مواد مخدر است.
مردم می توانند خشونت های خانگی به ویژه کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی را با کارشناسان سامانه 123 در میان بگذارند. هم اکنون افزون بر 350مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.