به گزارش ایرنا، حیدر قاسمی روز شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده در سالن آمفی تئاتر استانداری، از اعتیاد به عنوان پدیده قرن یاد کرد و افزود: این موضوع پیچیده چند مجهولی است که باید برای رفع و کاهش این معضل تلاش کرد.
به گفته وی برای برخورد با هر معضل باید از مسیری که همان معضل ایجاد شده حرکات و راهبردها را پیاده سازی کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: باید کمیته هایی زیر مجموعه کارگروه ها تشکیل شود و باورها، اقدامات و تعاریف برای گروه های زیرمجموعه در نظرگرفته شود تا جلسات کارگروه هدفمند برگزار شود.
وی با اشاره به اهمیت بانوان در جامعه تصریح کرد: اثرگذاری و نقش بانوان در سنین مختلف در بحث خانواداه و فرزاندان بیشتر است.
قاسمی راهکار جلوگیری و کمتر شدن میزان اعتیاد در زنان را سازوکاری دانست که باید دنبال شود و افزود: این سازوکار صرفا نمی تواند دولتی باشد بلکه باید به مباحث اجتماعی و مردمی و سازمان های مردم نهاد و کمک آن ها توجه کرد.
وی بخشی از وظایف سازمان های دولتی در جلوگیری از اعتیاد زنان را هدایت گری دانست و اظهار داشت: نهادهای مرتبط از جمله بهزیستی و امور بانوان باید هدایتگری های لازم را در این راستا انجام دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، باور ، اراده اجتماعی و همت همگان را راهکار رفع معضلات و مشکلات اجتماعی دانست و افزود: سرعت حرکت پدیده اعتیاد بیشتر است اما نمی توان از این موضوع نا امید شد و باید با توجه به وجود نیروی انسانی خوب این معضل را کاهش داد.
وی تاکید کرد: باید به صورت جدی به آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد توجه شود.

** حساسیت بر حوزه اعتیاد زنان بیشتر شود
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان گفت: با توجه به نقش محوری زنان در تربیت نسل های آینده، حساسیت بر حوزه اعتیاد زنان باید بیشتر باشد
اصغر هدایت پیشگیری اعتیاد زنان را از سنین پایین خواستار شد و افزود: رویکرد وزارت کشور در حوزه اجتماعی کردن مواد مخدر بوده که این اقدام در استان ها در حال انجام است
وی اظهار داشت: طرح خانه و مدرسه در مدارس به صورت پایاوت یک دوره آموزشی هشت هفته ای برای اولیا، دانش آموزان و مربی در راستای آسیب های اجتماعی شکل گرفته که این طرح تاکنون اثربخش بوده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اصفهان بیان کرد: محدودیت های اعتباری و پایلوت بودن طرح ها سرعت اجرای طرح ها را کاهش می دهد اما جریان مبارزه با آسیب های اجتماعی براساس فرمایش رهبری و سیاست های دولت به صورت علمی، پیشگیرانه و متناسب با سن افراد جامعه رقم می خورد.
وی خلا مبارزه با مواد مخدر را نشاط اجتماعی دانست و گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از اعتیاد افراد به ویژه اعتیاد بانوان ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این کارگروه خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان ها به لحاظ وجود معتادان زن وضعیت نامناسبی دارند.
سهیلا اثنی عشران تصریح کرد: سه شهرستان کاشان، بویین میاندشت و فلاورجان بیشترین میزان معتادان زن و آران و بیدگل، برخوار، خور و بیابانک، دهاقان، نایین و نطنز کمترین آسیب را نسبت به بقیه شهرستان ها دارند.
وی ادامه داد: ایجاد سیستم حمایتی و حفاظتی، تمرین قاطعیت در تصمیم گیری، فرهنگسازی و استقلال مالی از جمله راهکارهای جلوگیری از اعتیاد بانوان است.
به گزارش ایرنا، قرار است مرکزی تحت عنوان توانمند سازی و جامعه پذیری زنان معتادی که ترک کردند با ظرفیت ٣٠ نفر تا پایان اسفندماه در اصفهان افتتاح شود.
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اکنون در استان یکصد هزار معتاد حرفه ای وجود دارد که دست کم هشت هزار زن معتاد هستند.
270 تشکل تخصصی زنان و خانواده در این استان فعال است همچنین 79 کانون فرهنگی و اجتماعی سیاست های این اداره کل را برای تقویت هرچه بیشتر نقش زنان در جامعه دنبال می کنند.
50 درصد جمعیت بیش از 80 میلیون نفری ایران را بانوان تشکیل می‌دهند.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.