به گزارش ایرنا، خدیجه اسماعیل پور روز سه شنبه در آیین آغاز بکار دوره آموزشی مدیران مراکز یادگیری محلی جنوب آذربایجان غربی در این شهرستان اظهار داشت:
این مراکز نقش مهمی در تلفیق آموزش سواد همراه با مهارت دارد.
وی اظهار داشت: در مراکز یادگیری محلی فقط آموزش خواندن و نوشتن هدف نیست، بلکه مقصد اصلی بالا بردن و ارتقای سطح آگاهی فردی جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی و ورود این افراد به جامعه است.
اسماعیل پور اضافه کرد: تاکنون چهار مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در راستای توانمندسازی شهروندان در این شهرستان راه اندازی شده است که تعداد این مراکز تا پایان امسال به 6 مرکز افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه هم اکنون 300 نفر در این مراکز حضور دارند، اظهار داشت: این مراکز با هدف آموزش مهارت های زندگی، کارآفرینی، اشتغال و تولید، ارتقای دانش و فرهنگ محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش حقوق اجتماعی و شهروندی و بهداشت راه اندازی شد.
رییس اداره نهضت سوادآموزی بوکان در خصوص دوره آموزشی مدیران مراکز یادگیری محلی جنوب آذربایجان غربی که در بوکان در حال برگزاری است، گفت: در این دوره که به مدت 2 روز در خانه معلم این شهرستان برگزار می شود، 23 نفر از مدیران مراکز یادگیری جنوب استان حضور دارند و آموزش های لازم را توسط کارشناسان اداره کل نهضت سوادآموزی فرا می گیرند.
به گزارش ایرنا در این دوره آموزشی مدیران مراکز یادگیری شهرستان های اشنویه، سردشت، پیرانشهر، نقده، مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و بوکان حضور دارند و به آموزش و تبادل نظر در ارتباط با مباحث تخصصی زیرنظر کارشناسان سواد آموزی می پردازند.
آذربایجان غربی هم اکنون با داشتن 49 مرکز یادگیری محلی فعال، رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، مهارت های زندگی، شغلی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.