به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نطنز با اشاره به ظرفیت های اقتصاد غیرنفتی، مبانی توسعه این ظرفیت ها را زیرساخت های ارتباطی عنوان کرد.
وی افزود: مشکلاتی در حوزه زیرساخت های ارتباطی در نقاطی مانند شهرستان نطنز وجود دارد که برای فعال سازی ظرفیت ها چاره ای جز توسعه زیرساخت های ارتباطی نیست.
آذری جهرمی با اشاره به ظرفیت های گردشگری مذهبی، آیینی و بوم گردی نطنز گفت: در این راستا هشت سایت پهن باند تلفن همراه در نقاط دارای ظرفیت جذب گردشگر این شهرستان راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: خدمات ارتباطی و تلفن ثابت در 20 روستا و امکان تلفن همراه در 6 روستای این شهرستان متوقف است که این مشکلات مدنظر ماست و می کوشیم تا پایان سال، آنها را برطرف کنیم.
استاندار اصفهان نیز در این نشست، نطنز را باغشهری ارزشمند با آثار تاریخی و منابع طبیعی مناسب عنوان کرد و گفت: در شرایطی که گردشگری از نظر ملاحظات فرهنگی و اقتصادی می تواند به رشد منطقه کمک کند، گردشگری این شهرستان مغفول مانده است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به انسجام مسئولان نطنز و برطرف شدن بخش زیادی از مشکلات این شهرستان تاکید کرد: باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان اقدام ویژه ای صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه یکی از مشکلات منطقه را بیکاری بویژه در بین جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: نطنز با برخورداری از ظرفیت های مذهبی، گردشگری طبیعی و بناهای تاریخی، موزه روبازی است که اثرهایی از دوره های گوناگون را در خود جای داده است.
مرتضی صفاری نطنزی تصریح کرد: این منطقه در حوزه گردشگری پربار است و در صورت تمهید زیرساخت های مناسب، از هرگونه اعتبار دولتی در آینده بی نیاز خواهد شد.
فرماندار نطنز نیز در این جلسه گفت: در شهرستان نطنز 38 هزار و 195 مشترک تلفن وجود دارد و ضریب نفوذ در آن 106 درصد است که رتبه نخست کشور محسوب می شود.
یوسف حسنی اضافه کرد: اینترنت پرسرعت در همه شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان وجود دارد و 45 سایت بی تی اس همراه اول نسل سه و چهار، نطنز را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی همچنین با اشاره به وجود 479 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی تحت پوشش در نطنز یادآور شد: این شهرستان با اجرای طرح بزرگ فیبر نوری اصفهان- نطنز به طول یکصد کیلومتر و نطنز - کاشان به طول 70 کیلومتر با ضریب مناسب به شبکه ارتباطی متصل است.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز دوم سفر خود به استان اصفهان، در شهرستان های نطنز و گلپایگان حضور یافت.
نطنز با جمعیت افزون بر 47 هزار نفر در 125 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6027/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.