به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در بیست و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع بررسی اقتصادمقاومتی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در فرمانداری جیرفت افزود: 100 روستا در جیرفت و 100 روستا در عنبرآباد فاقد پوشش مخابراتی است که نیاز به توجه دولت دارد.
وی تصریح کرد: بخش اسماعیلی جیرفت با جمعیت 60 هزار نفری فاقد تلفن ثابت و اینترنت است.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به مشکلات زیادی که در این 2 شهرستان در زمینه پوشش مخابراتی و اینترنت وجود داشت، پیگیر سفر وزیر به این منطقه بودم که محقق شد.
وی ادامه داد: مردم این منطقه حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را گامی در راستای رفع مشکلات منطقه جنوب کرمان می دانند.
وی اظهار کرد: با توجه به مشکل پوشش مخابراتی قول استقرار 6 دکل در 2 شهرستان جیرفت و عنبرآباد گرفته شد که امیدواریم در سال جاری عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: با روحیه جهادی استاندار کرمان و اتحاد و همدلی که در این استان وجود دارد خدمات زیادی به مردم ارائه شده است.
کمالی پور ادامه داد: خدمات نظام باید برای مردم تشریح شود زیرا مردم باید بدانند چه خدماتی برای آن ها انجام شده است و نادیده گرفتن خدمات جفا است.
وی به مشکلات بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بدهکاری کشاورزان این منطقه به بانک کشاورزی یکی از دغدغه های مهم است که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
وی افزود: بانک کشاورزی در زمینه بخشودگی جرایم بخش کشاورزی باید انعطاف بیشتری داشته باشد تا مشکل کشاورزان برطرف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر یک روزه خود به جیرفت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی، کارگروه توسعه صادرات و نیز بررسی مسائل و مشکلات حوزه صادارت شرکت کرد.
همچنین بهره برداری و راه اندازی 2 هزار و 44 طرح اینترنت پرسرعت روستایی در استان کرمان نیز امروز به صورت همزمان در این شهرستان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.
راه اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش ظرفیت پهنای باند استان کرمان نیز در سفر یک روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جیرفت افتتاح شد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پنجشنبه (15 تیرماه) با استقبال علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان وارد فرودگاه این شهرستان شد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.