به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی تسهیلات زائران نوروزی، در تالار امام جواد(ع) استانداری، اظهار داشت: در روزهایی که قم پذیرای مسافران نوروری است نباید قیمت ها از حالت عادی خارج شود.
استاندار قم مساله کنترل ترافیک را نیز در ایام نوروز مورد اشاره قرار داد و افزود: باید با توجه به تجربه های گذشته و همچنین اقدام های تاثیرگذار دستگاه های مربوطه، این موضوع را نیز به خوبی مدیریت کنیم.
وی با تاکید بر این که ستاد تسهیلات نوروزی باید فعالیت خود را به صورت رسمی از 25 اسفند ماه آغاز کند، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید محل کار خود را در نیمه اول تعطیلات ترک کنند.
صادقی با اشاره به استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی قم برای ماندگاری بیشتر مسافر افزود: ما از اقدام میراث فرهنگی در برپایی نمایشگاه صنایع دستی حمایت و پشتیبانی می کنیم و دستگاه های دیگر مانند شهرداری نیز مکان لازم برای استقرار این بازارچه نمایشگاهی را فراهم کنند.
وی بر لزوم انجام فعالیت های فرهنگی در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: دستگاه های فرهنگی و تبلیغی با بهره مندی از ظرفیت های در اختیار و استفاده از نرم افزارهای جدید باید نسبت به عرضه محتواهای فرهنگی و اطلاع رسانی مورد نیاز زائران و مسافران اقدام نمایند.
استاندار قم با تاکید بر آمادگی همه جانبه مراکز درمانی و امدادی استان در ایام نوروز گفت: آموزش و پرورش نیز باید در خصوص اسکان مسافران بویژه اسکان اضطرای همچون سال های گذشته با قوت و قدرت فعال باشد.
5 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.