به گزارش ایرنا، عیسی رضایی عصر چهارشنبه در آخرین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر این استان در سالن جلسه های فرمانداری، اظهار داشت: بر خلاف تصورهای موجود گردشگران خارجی مراجعه کننده به قم صرفا از اتباع کشورهای عراق و افغانستان نبوده، بلکه در بازدیدی که از کاروانسرای دیرگچین در روز 13 فروردین ماه انجام دادیم، گردشگران آلمانی را مشاهده کردیم، که با اشتیاق فراوان مشغول بازدید از این بنای تاریخی متعلق به دوره صفویه و قاجار بودند.
وی اضافه کرد: در حالی که در ایام نوروز سال گذشته تعداد کل مسافرانی که در طرح قم گردی حضور داشتند، از 2 دستگاه اتوبوس بیشتر نبود، امسال به دلیل استقبال صورت گرفته پنج دستگاه اتوبوس مسافران را به منظور گشت و گذار در قم به مناطق مختلف این استان منتقل کردند.
وی همچنین با اشاره به بازدید 92 هزار و 536 تن از مسافران و زائران نوروزی از مراکز تاریخی استان، از افزایش 24درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد، و افزود: در این مدت 697 مورد بازدید نظارتی با مشارکت دیگر دستگاه از مراکز گردشگری استان انجام، و 350 هزار نقشه و بروشور راهنما نیز بین مسافران توزیع شد.
رضایی همچنین با اشاره به استقرار پنج مورد نوروزگاه در سطح استان از جمله مجتمع های گردشگری زیتون، سلامت صبا، کاروانسرای دیر گچین، خانه زند و خانه ملاصدرا تعداد بازدید کنندگان از این اماکن را نیز حدود 93 هزار تن ذکر کرد، و گفت: در پی بازدیدهای نظارتی انجام شده، چهار باب مرکز اقامتی به دلیل تخلف پلمپ و 49 مورد اخطار کتبی و 105 مورد دیگر نیز تذکر دریافت کردند.
رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر قم همچنین با یادآوری اینکه از تاریخ 26 اسفند ماه 95 تا پایان روز 13 فروردین ماه 96 ، 403 هزار و 505 تن در استان اقامت داشتند، افزود: با توجه به اینکه هنوز برخی دستگاه ها آمارهای خود را ارائه نداده اند، به طور حتم ، آمار زائران اقامت داده شده دراین استان به بیش از 600 هزار تن می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی قم گفت: در حالی که میانگین اقامت مسافر در ایام نوروز امسال در کشور 10 درصد بوده این میزان در قم حدود 20 درصد بوده است.
وی اضافه کرد: حدود 191 هزار تن از مسافران نوروزی قم در مراکز اقامتی رسمی و 171 هزار و 923 تن نیز در مدارس اسکان پیدا کردند.
400 واحد تاسیسات گردشگری در استان قم فعال است که از این تعداد 35 واحدهتل، 27 واحدهتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کند.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن اقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.