سرهنگ اردشیر جابری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در طول 16 روز ایام نوروز که ازتاریخ 28 اسفند ماه گذشته تا 14 فروردین ماه جاری ادامه داشت، در قالب 6 اکیپ خودرویی و 3 اکیپ موتورسوار اقدام به گشت و مراقبت و پایش اراضی ملی و مرتعی استان کرد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط این یگان، اظهار داشت: در اقدام تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی در 14 فقره عملیات رفع تصرف از اراضی ملی، مساحتی بالغ بر 6.2 هکتار از اراضی ملی استان رفع تصرف و از چنگ اندازی متصرفین به این اراضی ممانعت و پیشگیری شد.
وی گفت: همچنین در 36 فقره عملیات کنترل دام به موجب ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداری، حدود 10 هزار راس غیرمجاز که وارد عرضه های مرتعی استان شده بودند اخراج و اخطارهای لازم صورت گرفت.

***نوروزی بدون حریق در مراتع
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز افزود: خوشبختانه نوروز امسال همچون سال گذشته شاهد هیچگونه آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی نبودیم که این موضوع را مدیون همکاری مناسب مردم و اقدامات ترویجی به همین منظور هستیم.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت با کسب دستور مقام قضایی توقف عملیات عمرانی در اراضی ملی در 3 مرحله انجام شد.
جابری اضافه کرد: در این مدت نیز یک عدد کوره زغال پزی غیرمجاز به موجب ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری از اراضی ملی شناسایی و اقدامات لازم در خصوص توقف عملیات آن انجام گرفت.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.