علی اصغر دادخواه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، تعداد قالیبافان به همراه اعضای خانواده که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند را 15 هزار و 246 تن ذکر کرد.
وی افزود: در حال حاضر 700 تن متقاضی بیمه قالیبافی هستند که پرونده این افراد به نوبت در دست بررسی و تکمیل است در صورتی که شرایط بیمه مربوطه را داشته باشند از آنها ثبت نام به عمل می آید.
وی با بیان این که بیمه چهار هزار و 600 قالیباف غیر واقعی در استان قم قطع شده است گفت: از سال 94 تا پایان شهریور ماه طی سه نوبت بازرسی که صورت گرفت ، مشخص شد این تعداد افراد از سهمیه بیمه قالیبافان سوئ استفاده کردند.
وی ادامه داد: با راستی آزمایی هایی که صورت گرفته و منجر به قطع بیمه شده است تاکنون هیچ یک از این قالیبافان غیر واقعی نسبت به قطع بیمه اعتراضی نکرده اند از این رو با جدیت ساماندهی و نظارت های خویش را در این عرصه انجام می دهیم تا حق قالیبافان واقعی ضایع نشود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: جایگزین پنج درصد افرادی که به ناحق بیمه قالیبافی بوده اند، قالیبافان واقعی بیمه می شوند.
به گفته وی، داشتن دارقالی درخانه، ایجاد اشتغال واقعی و پیشرفت در بافت قالی از مهمترین شاخصه هایی است که در خصوص بیمه قالی توسط بازرسان پیگیری می شود.
27 هزار بافنده ، 350واحد تولیدی ، 130 واحد فروش ، 10 کارگاه رنگرزی و 31کارگاه تعمیر و مرمت تحت نظارت اتحادیه فرش دستباف قم فعال می کنند.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.