به گزارش ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ در آئین گشایش این تعاونی گفت: این تعاونی با 2 هزار و 500 عضو یکی از مهمترین تعاونی های البرز است که کار بافندگی فرش را به عهده دارد.
ابوالقاسم پالیزگیر بابیان اینکه عمده ترین مشکل قالیبافان منطقه فروش و بازاریابی برای محصول آنان بود، افزود: باحمایت دولت تدبیر و امید مجموعه ای منسجم را در مرکز شهر در اختیار تعاونی فرش قرار دادیم که به صورت نمایشگاه دائمی و برگزاری کلاس های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده تا هنرجویان بیشتری را جذب و ایجاد اشتغال کند.
وی از معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری خواست با ارائه راهکاری موجبات صادرات فرش را فراهم کند تا شاهد توسعه بیشتر در این بخش باشیم.
افتتاح مدرسه خیرساز روستای بانوصحرا از دیگر پروژه های بود که امروز به بهره برداری رسید و
رئیس آموزش پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز ساوجبلاغ در مراسم افتتاح، گفت : مدرسه خیر ساز روستای بانوصحرا با 1200 متر زیر بنا و 750 متر بنا با اعتباری بالغ بر 9 میلیاردو 200 میلیون تومان توسط یک خانواده این روستا ساخته و به آموزش وپرورش تحویل شد که نیاز آموزش ابتدایی این روستا را تامین می کند.
اقامتگاه بوم گردی در روستای برغان طرح سوم شهرستان ساوجبلاغ بود که با حضور معاون توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری افتتاح شد.
علیرضا طهماسبی رئیس اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: امروز اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان ساوجبلاغ با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد ریال با حضور مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
1535/6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.