احمد فعله گری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بازسازی واقعه عظیم غدیر خم با هدف آشنا ساختن مردم با معارف اسلامی و سیره اهل بیت(ع) صورت می گیرد و استقبال شهروندان از این مراسم فراتر از حد انتظار است.
وی بیان کرد: گوش سپردن به سخنرانی و مطالعه کتاب در خصوص واقعه غدیر بسیار ارزشمند است اما باید دانست بازسازی این رویداد و مشاهده آن توسط مردم تاثیرگذاری بسیار بالاتری دارد و موجب تعمیق باورهای مذهبی آحاد جامعه می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) قم گفت: آیین بازسازی واقعه غدیر خم نخستین بار در سال 1389 در قم به اجرا درآمد اما اکنون این آیین در بیش از 150 نقطه کشور اجرا می شود و مردم به صورت خودجوش در روند برپایی آن حضوری فعال دارند، به نحوی که بررسی ها نشان می دهد بیش از یک و نیم میلیون تن در سراسر کشور از این آیین بازدید می کنند.
وی افزود: قسمت های مختلف سپاه پاسداران و بسیج در کنار نیروهای مردمی، کار پشتیبانی از عوامل اجرایی این رویداد عظیم فرهنگی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: 250 تن در استان قم عوامل اصلی بازسازی واقعه غدیر خم هستند و 500 تن نیز وظیفه پشتیبانی از آن را برعهده دارند.
فعله گری در خصوص زمان و مکان اجرای برنامه گفت: زمان برنامه را از روز عید غدیر به روز قبل از آن (عصر روز جمعه) تغییر دادیم تا مردم در روز عید بتوانند با برنامه ریزی بهتری به دیدن سادات بروند؛ همچنین مکان برنامه از منطقه شهرک قدس به منطقه نیروگاه تغییر کرد تا مردم دسترسی بهتری به محل برگزاری آیین داشته باشند.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.