به گزارش ایرنا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در این آیین نمادین، با تاکید بر اهمیت غدیر به عنوان رکن اساسی اسلام گفت: ده ها استدلال وجود دارد که مراد پیامبر اسلام(ص) از اعلام امام علی(ع) به عنوان ولی، اعلام ولایت و امامت است نه دوست داشتن اهل بیت(ع).
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، غدیر را سند ولایت امیرالمومنین(ع) و حقانیت شیعه دانست و گفت: تکلیف ما در قبال غدیر حفظ اهداف غدیر که همان پیاده سازی حدود الهی و حرکت در مسیر ولایت است، می باشد.
وی ادامه داد: خط مقابل غدیر، داعش و تکفیری ها هستند که مسلمانان را قتل عام می کنند و مسلمانان میانمار را به خاک وخون می کشند.
ذوالنوری، حرکت در مسیر ولایت را تبعیت از رهبری و خدمت به مردم ذکر کرد و گفت: ایران اسلامی الگوی مستضعفان عالم است و به عنوان ام القرای جهان اسلام وظیفه مسئولان رفع فقر و مشکلات معیشتی مردم است.
وی افزود: حل مشکلات و معیشت مردم وظیفه امروز مسئولان کشور است و هر کسی در راه خدمت مردم کوتاهی کند به طور قطع مورد خشم و غضب الهی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: خدمت به مردم حرکت در مسیر حل مشکل های مردم، تعالی فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه و ادامه خط اهل بیت(ع) و غدیر تا ظهور امام زمان(عج) زیر پرچم ولایت و پشت سر ولایت فقیه است.
در این آیین، از خروج حجاج از مکه تا اجتماع در محل غدیر خم و بخش هایی از خطبه پیامبر(ص) در انتخاب امام علی(ع) به ولایت و امامت امت اسلام به نمایش گذاشته شد.
فعالیت بازسازی واقعه عظیم غدیر از سال 1389 به ابتکار استان قم در کشور آغاز شد و این آیین امسال در بیش از 150 شهر کشور انجام می‌شود.
غدیرخم نام ناحیه ‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام، در 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، حضرت علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود از طرف خدا اعلام کرد که سالروز این واقعه به عید غدیر شهرت دارد.
7404 / 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.