به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دوشنبه شب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت واقعه غدیر افزود: افزایش شناخت و معرفت نسبت به امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر باید به خوبی برای مردم تبیین و بازسازی شود، خاطرنشان کرد: اگر حوادثی که رخ می دهد مورد بی توجهی قرار بگیرد، از حافظه مردم محو می شود و اگر جدیت زنده نگه داشتن نام و یاد عاشورا در مورد غدیر هم بود، به جایگاه مورد انتظار در این رابطه می رسیدیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تبیین واقعه غدیر با نگاهی فراتر از مخاطبان شیعه تأکید کرد و گفت: شیوه بازسازی این واقعه تاکنون به صورتی بوده که حساسیتی را برنمی انگیزد و به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است و قطعا استفاده از ابزار هنر برای به تصویر کشیدن غدیر مسأله بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه امروز جامعه نیازمند تبیین و شناخت روحیه عدالتخواهی و آزادی خواهی حضرت علی(ع) است، اظهار داشت: باید الگوهای رفتاری را از سیره امیرالمؤمنین علی(ع) استخراج کرده و این الگوهای بی بدیل را در جامعه و در میان مردم ترویج و گسترش دهیم.
حسینی بوشهری همچنین به ارتباط میان واقعه غدیر و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش رهبری و تبعیت از رهبری در انقلاب اسلامی به خوبی قابل مشاهده است و اگر بتوانیم مفاهیم رهبری و ولایت را با غدیر پیوند دهیم به اهداف مورد نظر دست می یابیم، چرا که ولایت فقیه استمرار امامت است.
وی در پایان با بیان اینکه بزرگداشت واقعه غدیر نباید منحصر در دهه امامت و ولایت باشد، خاطرنشان کرد: نام و یاد غدیر باید در طول سال و در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود، چرا که ظرفیت غدیر و جایگاه حضرت علی(ع) به زمان و مکان محدود نمی شود.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.