به گزارش ایرنا، وی عصر دوشنبه دردیدار با اعضای ستاد بزرگداشت واقعه غدیر در قم افزود: هماهنگونه که مرحوم علامه امینی اشعار شاعران عرب زبان در مورد واقعه غدیر را جمع آوری کرده است، اهل قلم و ادب نیز باید بتوانند آثار شاعران فارسی زبان را که در رابطه با حدیث غدیر و فضائل حضرت علی (ع) شعر سروده اند، جمع آوری کنند.
وی با اشاره به اینکه باید در مورد واژه الیوم در «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» بیشتر بدانیم که این چه روزی است، گفت: باید به شبهاتی که در این زمینه مطرح شده به خوبی پاسخ دهیم و بدانیم، به صورت قطعی، حادثه بسیار بزرگی بوده که به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت از آن یاد شده است.
آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: حادثه غدیر کار بسیار بزرگ و اساسی در تاریخ اسلام است به گونه ای که بیش از 120 تن از صحابه، 100 تن از تابعین و 360 تن از علمای اهل سنت واقعه غدیر را ذکر کرده و اگر علمای شیعه را نیز به این تعداد بیفزایم در تاریخ اسلام، حدیثی به تواتری غدیر نیست.
وی افزود: وقتی پیامبر اکرم (ص) برای مسائل جزئی مسلمانان نیز آموزه ها و آداب خاصی را مطرح کرده اند مگر می شود ایشان اندیشه ای برای آینده اسلام با توجه به خطرات بیرونی و داخلی نداشته باشند؟
وی با طرح این سئوال که چرا پیامبر اسلام (ص) در یک صحرای سوزان، مساله غدیر و جانشینی امام علی (ع) را مطرح کرده، خاطرنشان کرد: از نظر رواشناسی برای آنکه مساله ای به خوبی در دل ها اذهان باقی بماند باید در شرایط سختی مطرح شود ضمن اینکه محل قرار گیری غدیر در منطقه جغرافیایی ویژه ای است.
اعضای بزرگداشت ستاد واقعه غدیر عصر امروز با برخی از علما و مراجع تقلید در قم دیدار کردند.
8146/ 6133/ خبرنگار- سید محمد رضا بهشتی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.