حجت الاسلام رحیم علی طالعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تشریح و تبیین واقعه غدیر به عنوان زیربنای فرهنگ غنی اسلامی و تشیع در جامعه اسلامی برای نسل جوان و آینده ساز در قالب برنامه های فرهنگی و دینی ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه امامت و ولایت در آموزه های اسلامی و دینی، جشن های ویژه این دهه با هدف نهادینه کردن فلسفه غدیر برگزار می شود.
وی اضافه کرد: بنیاد بین المللی غدیر در قالب برنامه ریزی های فرهنگی خود، با در نظر گرفتن دورنما و افق روشن معنوی، از روز عید قربان تا غدیر خم را به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری کرده و برنامه های فرهنگی و مذهبی را برای این منظور اجرا می کند.
حجت الاسلام طالعی گفت: برگزاری برنامه های ویژه دهه امامت و ولایت در راستای اهمیت استمرار ولایت فقیه و نقش راهبری امامت در جامعه اسلامی است.
وی شعار امسال این دهه را لبیک یا رسول الله عنوان کرد و افزود: براساس فرمان و ابلاغ پیامبر اسلام (ص) در حجه الوداع، حضرت علی (ع) به عنوان امام منصوب و معرفی شد و این امر باید براین اساس از طریق آیین های فرهنگی و مذهبی برای نسل های آینده تبیین شود.
وی با اشاره به اجرای برنامه های این دهه در مساجد این شهرستان افزود: در طول این دهه، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی توسط ستاد غدیر در سطح شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، برپایی جلسات پرسش و پاسخ با موضوع غدیر خم، امامت و ولایت، احیای سنت حسنه اطعام و احسان در ایام دهه غدیر، مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی و شعر خوانی در مساجد، حسینیه ها، نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی از برنامه های ستاد غدیر در دهه امامت و ولایت است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.