مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی گفت: کانون پرورش فکری آذربایجان غربی میزبان 4 برنامه ملی فرهنگی و ادبی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  جواد زاهدی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به میزبانی استان از 4 برنامه فرهنگی و ادبی افزود:شهریور امسال آذربایجان غربی میزبان نشست کارشناسان آفرینش های هنری منطقه یک کشور،اردئی استانی،بانوان پنجره و جشنواره قصه گویی استانی است.

وی  درخصوص نشست کارشناسان آفرینش های هنری منطقه یک کشور اظهار کرد: این نشست با حضور کارشناسانی  از استانهای آذربایجان شرقی،اردبیل، زنجان،گیلان ، قزوین و آذربایجان غربی  طی  دو روز کاری از 7 شهریور به منظور بررسی عملکرد کیفی 6 ماهه استانهای منطقه یک با هدف شناسایی فعالیت های هنری برتر نوجوانان و جذب آنها در کانون پرورش فکری است.

زاهدی با بیان اینکه امسال کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در اردوی سه روزه در اردوگاه معلم میزبان اعضای نوجوان دختر کانون پرورش فکری از 17 شهرستان است اظهار کرد: این اردو با هدف اجتماعی شدن نوجوانان، تقویت روحیه مشارکتی و کار دسته جمعی در کنار برگزاری برنامه های فرهنگی و تفریحی با موضوع تاریخی، هنری برگزار می شود.

وی ادامه داد:  در اردوی استانی 65 نوجوان 12 تا 14 ساله به همراه مربیان برگزیده کانون شرکت خواهند کرد که به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان، برنامه هایی چون برگزاری کارگاه تاریخ  شکلگیری صنایع دستی، کارگاه بهره وری آب، ساخت المانهای محیطی، اجرای بازیهای محلی، و کارگاههای مهارت زندگی از سوی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با اشاره به جشنواره بانوان دو پنجره گفت: امسال با حضور  مصطفی رحماندوست کتاب کاش حرفی بزنیم در بین 80نوجوان کانونبه منظور افزایش اعتماد به نفس و ایجاد روحیه نقد پذیری قرائت و نقد می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی قصه گویی استانی در 27 تا 28 برگزار می شود تصریح کرد: این جشنواره در بخشهای آزاد، مربیان فرهنگی و ادبی، پدرو مادر بزرگ ها و نوجوان 14 تا 17 ساله با موضوع آزاد و درون مایه آموزشی تربیتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی جشنواره قصه گویی با شرکت 206 نفر از اعضای کانون برگزار شده که از این تعداد 64 نفر به مرحله استانی قصه گویی راه یافته اند.

زاهدی  گفت:نفرات برگزیده مرحله استانی به مرحله منطقه ای که از یک آبان تا 15 آذردر تهران  برگزار می شود راه می یابند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.