به گزارش خبرنگار ایرنا آئین بازخوانی واقعه غدیر خم از ساعت 7 صبح روز شنبه مصادف با روز عید غدیر در کنار قدمگاه امام حسن مجتبی (ع) (پیر شچاخ)در 15کیلومتری شهر شوش برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش در حاشیه اجرای این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جمعیتی معادل 500 نفر در اجرای این برنامه فرهنگی مذهبی همکاری داشتند گفت:از این تعداد 30 نفر عوامل اصلی این نمایش میدانی بوده و مابقی نیز به عنوان عوامل جانبی و سیاهی لشکر شرکت داشتند.
سرهنگ کریم بابایی افزود: هنرمندان در بازسازی این حماسه بزرگ و تاریخی ورود سه کاروان شام، عراق و یمن را با شتر و اسب به محل غدیر و برکه غدیر خم به تصویر کشیدند.
قرائت خطبه رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از دیگر بخش های این نمایش بزرگ میدانی بود که مورد استقبال مردم شهرهای مختلف خوزستان قرار گرفت.
وی بیان داشت:بازخوانی واقعه غدیر با هدف گسترش فرهنگ ولایت و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین(ع) و کمک به گسترش معارف الهی در جامعه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران همچون درختی است که ریشه در غدیر دارد و در امتداد غدیر قرار گرفته است افزود:در بحث غدیر تنها مسئله جانشینی مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش ادامه داد: طرح بازسازی و نمایش واقعه غدیر به همت ناحیه مقاومت بسیج، هیات های مذهبی و با همکاری و مشارکت مردم برگزار شد.
در سال دهم هجری پیامبر گرامی اسلام (ص) به فرمان الهی در آخرین سفر حج خود ، در منطقه ای به نام غدیر ، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.