به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در ایلام اظهار کرد: شهدا درس بزرگی، عزت و چگونه زیستن را به ما یاد دادند، آنها با از خودگذشتگی و نثار جانشان افتخاری بزرگ برای میهن اسلامی خود به ارمغان آوردند، باید بیاموزیم که این عزیزان چگونه زیستند و تلاشس کنیم بیاموزیم که آن گونه باشیم.
وی افزود: شهدا با فداکاری ‌های خود رسالت عظیمی بر دوش ما گذاشتند و آن حفظ و حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیروی از ولایت و تلاش در راه پیشرفت مملکت اسلامی است، اگر شهیدان نبودند، دشمن اسلام را با خطر جدی مواجه می‌کرد.
رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یادآور شد: معظم له فرمودند انقلاب اسلامی تمام نشده و این راه همچنان ادامه دارد، در مسیر انقلاب توقف ممنوع است باید انقلاب را به جلو هدایت کنیم.
چمران تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک رفورم ظاهری، سیاسی نبود، بسیاری از انقلاب ها در دنیا که اتفاق افتاد این گونه بودند، یعنی اینکه تا دولت سرنگون می شد حزب یا گروه وابسته به آن کشور روی کار آمده و تنها دولت عوض می شد، در واقع آن تفکرات قبلی حاکم ادامه پیدا کرد، این تغییر دولت را نمی توان اسم انقلاب بر آن نام نهاد.
وی اضافه کرد: معنای واقعی انقلاب یعنی اینکه کشور و افکار جامعه را دگرگون سازد که انقلاب اسلامی در دنیا چنین بود، چرا که پایه و اساس انقلاب بر مبنای اسلام و تفکر اسلامی شکل گرفت.
رئیس شورای عالی استان ها گفت: انقلاب اسلامی امروز در کشورهای دیگر نفوذ پیدا کرده است، دشمنان می‌دانند پیروزی انقلاب، پیروزی اسلام بوده و پیروزی اسلام یعنی شکست کمونیسم، مارکسیسم و شکست فلسفه آنها و باید نگذارند چنین چیزی به وقوع بپیوندد لذا تمام تلاش خود را برای متوقف کردن انقلاب بکار گرفته اند.
چمران تاکید کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل از همان ابتدا برای متوقف کردن نظام با کودتا، جنگ تحمیلی و توطئه های بسیاری انجام دادند اما نتوانستند به جایی برسند.
وی افزود: دشمنان در مقابل انقلاب و اسلام ناب، داعش را ایجاد کردند، تلاش می کنند اسلامی که دین مهر، محبت و هدایت و ولایت است را به یک اسلام خشن که به وحشیانه ترین اشکال مخالفان خود را نابود می کند معرفی کنند، این بهترین روشی بود که آمریکایی ها می توانستند برای مقابله با اسلام به کار بگیرند.
رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: در صدر اسلام کفار و منافقان گروهی خشن همچون خوارج روی در مقابل اسلام حقیقی ایجاد کردندتا با نام الله و علیه اسلام کار کنند، امروز نیز گروهک های تکفیری و تروریستی که دست نشانده و اجیر شده از سوی آمریکایی ها و اسرائیلی ها هستند با هدف تفرقه افکنی میان مسلمانان و معرفی اسلام به عنوان دینی خشن شکل گرفته و انواع جنایت ها را با نام اسلام انجام می دهند تا چهره اسلامک هراسی را در دنیا گسترش داده و به آمال و اهداف شوم خود برسند.
وی گفت: برخی حکام عرب منطقه که دست نشانده کشورهای استکباری هستند به عروسک خیمه شب بازی آنها برای اعمال این سیاست ها تبدیل شده اند و دلارهای سعودی هم اکنون در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و جنایت های انها در عراق ، سوریه ، یمن و سایر کشورها با دستور مستقیم کشورهای غربی صورت می پذیرد.
چمرام حفظ وحدت میان مسلمانان را در خنثی کردن این حربه دنیای استکبار تعیین کننده دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در این میان تلاش کرده با تبیین توطئه های دشمنان امت اسلامی را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند و تا زمانیکه این روحیه در میان مردم و مسئولان کشورمان حاکم باشد گزندی این انقلاب را تهدید نمی کند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.