محمدکاظم رضوانی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین آثار مستند، تلاش کارکنان بیمارستان‌های استان از پزشکان گرفته تا نیروهای خدماتی، همچنین نیروهای جهادی، بیماران و همراهانشان که همگی قهرمانان مبارزه با کرونا محسوب می‌شوند، به تصویر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: این گروه‌های مستندساز یک ماه در بیمارستان‌های درگیر کرونا مستقر و اقدام به ثبت لحظات تلخ و شیرین در راه مبارزه با ویروس کرونا می‌نمایند.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به کمبود و فقدان‌ تولید آثار کوتاه و مستند در این زمینه گفت: مستندسازان استان برای رفع این کمبود وارد میدان شده و با تلاش شبانه‌روزی درصدد تولید آثار ماندگار در این زمینه هستند.

رضوانی با اشاره به فراخوان جشنواره فیلم کوتاه «در خانه بمانیم» در استان، افزود: این جشنواره با محوریت تولید فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند، ‌پویانمایی و نماهنگ در قالب فیلم‌های یک تا سه دقیقه‌ای در اسفندماه ۹۸ فراخوان شد.

وی با اشاره به موضوع‌های این جشنواره، گفت: چگونه با کرونا مقابله کنیم،‌ نقش اقتصاد مقاومتی در این ایام، اعتکاف در خانه و تاثیر آن در ایجاد آرامش روحی و جسمی، سبک زندگی در روزهای سخت مبارزه با کرونا و همچنین خلاقیت‌های صورت گرفته توسط اعضای خانواده از جمله موضوع‌های این جشنواره است.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و هنری در ایام قرنطینه خانگی، نقش برنامه‌ریزی درشرایط فعلی و همچنین لحظات به‌یادماندنی تحویل سال و ایام نوروز و تفاوت آن با سال‌های گذشته از دیگر موضوعاتی بود که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانستند به تولید اثر در این زمینه بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی پاسخگویی به کرونا برای تعطیلی تمام سینماهای کشور تا اطلاع ثانوی گفت: با تصویب این ستاد، سینماهای کشور از جمله سینماهای قم چند هفته‌ای است که تعطیل‌شده‌اند که این توقف فعالیت و استمرار آن، ضررهای سنگینی به سینماگران استان وارد کرده است.

رضوانی ادامه داد: خسارات‌های وارده به سینماداران استان برآورد شده و در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاره‌اندیشی و تخصیص بسته‌های حمایتی از طریق وزارت فرهنگ انجام شده است.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.