حمید خرمی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ایجاد کمپین «در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم» در روزهای ابتدایی سال در این استان افزود: سه کتاب فروشی قم در قالب این کمپین اقدام به فروش کتاب به صورت برخط نمودند و باقی کتاب فروشی ها استان در هفته‌های گذشته به دلیل اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هیچگونه درآمد و فروشی نداشتند.

وی ادامه داد: کتاب فروشیها و فعالان حوزه کتاب استان درتعطیلی اصناف برای مقابله با شیوع کرونا آسیب بسیاری دیدند و این امر بر مشکلات زیاد موجود درحوزه کتاب افزود.

رییس اتحادیه ناشران قم، ‌استقبال از کمپین «در خانه بمانیم و کتاب بخوانیم» را جزیی دانست و افزود: با آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بازگشایی مشاغل کم خطر در کشور،‌کتاب فروشی های استان نیز مجاز به آغاز فعالیت مجدد شده‌اند.

خرمی اظهار داشت: مراکز نشر و فروش کتاب در استان، برای آغاز فعالیت خود مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه سلامت و گرفتن مجوز فعالیت از این سامانه شده‌اند که با اطلاع رسانی‌های انجام شده، این کار توسط این مراکز انجام شده‌است.

وی با اشاره به تعیین بسته‌های حمایتی برای جبران برخی از زیان های وارد به اصناف کشور در هیات دولت، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران فعالان این حوزه تدابیری اندیشیده‌است که در گام اول برآورد خسارت های ناشی از این شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفته است.

رییس اتحادیه ناشران قم، افزود: خسارت های وارد شده به حوزه نشر و کتاب قم در روزهای اخیر برآورد شده و جدول این خسارت ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده‌است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزارو ۳۰۸ ناشر در استان قم وجود دارد. از ابتدای امسال تا کنون مجوزهفت هزارو ۸۷۹  عنوان کتاب در این استان صادر، ۲۳ هزار و ۴۷۱ کتاب به مدارس استان اهدا شده است ضمن اینکه در این مدت، ۵۸۸ هزار و ۷۲۰ جلد کتاب از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.