بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار قربانیان کرونا">ویروس کرونا در کشورمان به عدد ۴۳ رسیده و همدان نیز یک قربانی داشته است.

هرچند واحدهای تولیدی دارو و اقلام بهداشتی با شدت میزان تولیدات خود را افزایش داده اند اما کرونا چند گام جلوتر قدم برمی دارد و باید برای جلوگیری از شیوع این ویروس، مولفه های کلیدی از جمله رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست و صورت را جدی گرفت.

در این شرایط واحدهای بهداشتی همدان پیشگام شده و علاوه بر افزایش محصولات خود، تولید ماسک را نیز به سبد محصولات خود افزوده اند تا شاید اندکی دغدغه مردم دیار الوند و دیگر نقاط کشورمان کاهش یابد.

آغاز فرایند تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در همدان

در همین ارتباط رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک از امروز /شنبه/ در این استان آغاز شده تا نیاز مردم به این وسیله بهداشتی تامین شود.

حمیدرضا متین اظهار داشت: سه خط تولید در صنایع همدان مشغول تولید ماسک بهداشتی هستند و از روز یکشنبه هفته جاری این تولیدات وارد بازار می شود.

وی اضافه کرد: ماسک ها مطابق با استانداردهای موجود و در شرایط کاملا بهداشتی برش و دوخته می شود.

متین با بیان اینکه مواد اولیه تولید ماسک به وفور در استان تولید می شود افزود: کارخانه بافتینه تولید کننده منسوجات نبافته است و کمبودی از نظر پارچه و الیاف برای دوخت و دوز ماسک نداریم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان: تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک از امروز /شنبه/ در این استان آغاز شده تا نیاز مردم به این وسیله بهداشتی تامین شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: شیوع کرونا">ویروس کرونا، تقاضا برای خرید ماسک را چندین برابر کرد و با کمبود شدید آن مواجه شدیم که با تدابیر صورت گرفته به زودی کم و کسری های موجود برطرف می شود.

وی به تشدید نظارت و پایش اصناف اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تخلف افراد سودجو از این فضا، بازرسان این سازمان در قالب گشت های مجزا و مشترک با دیگر نهادهای مسوول بازار را شبانه روزی رصد می کنند.

ممنوعیت فروش مصنوعات چوبی قم در ملایر

از سوی دیگر بازار مبل و منبت در ملایر که ارتباط تنگاتنگی با قم در حوزه مصنوعات چوبی دارد نیز این داد و ستد را ممنوع کرده است.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا و حفظ سلامت فعالان این صنعت، خرید و فروش هرگونه مصنوعات چوبی از استان قم تا اطلاع ثانونی در این شهرستان ممنوع است.

یدالله کریمی اظهار داشت: تمامی نمایشگاه‌داران و فعالان صنعت مبل و منبت ملایر باید برای حفظ سلامت شهروندان و کارگران خود از هرگونه خرید مصنوعات چوبی از قم خودداری کنند.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر: تمامی نمایشگاه‌داران و فعالان صنعت مبل و منبت شهرستان باید برای حفظ سلامت شهروندان و کارگران خود از هرگونه خرید مصنوعات چوبی از قم خودداری کنند.

وی افزود: این اطلاعیه به تمامی فعالان صنعت مبل و منبت و نمایشگاه‌داران در سطح شهر داده شده و در حال حاضر هیچگونه مراوداتی در حوزه مبلمان از این استان به دلیل شیوع کرونا">ویروس کرونا انجام نمی‌شود.

رییس هیات مدیره بازار مبل ملایر ادامه داد: به فرمانداری ویژه ملایر نیز این اطلاعیه اعلام و طبق تاکیدات انجام شده ورودی و خروجی کنترل می‌شود.

کریمی با بیان اینکه تمهیدات اندیشیده شده برای جلوگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا در ملایر و حفظ سلامتی حوزه مبلمان این شهرستان است گفت: فعالان این صنعت نیز باید این تمهیدات را مد نظر قرار داده و نکات بهداشتی را به شدت رعایت کنند.

وی تاکید کرد: طیف گسترده ای در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که باید مراقب باشند و از هرگونه مراودات با استان قم جلوگیری کنند.

کریمی با اشاره به اینکه شرایط در این شهرستانی بحرانی نیست و برای حفظ این شرایط باید تلاش کنیم گفت: کنترل ورودی شهر از مسیر قم به ملایر به شدت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از تمامی رانندگان و مجموعه حمل و نقل صنایع چوب نیز درخواست کردیم از بارگیری مصنوعات چوبی از استان قم خودداری کنند.

نائب رییس انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت همدان نیز گفت: ملایر فقط کلاف خام از استان قم وارد می‌کند که در حال حاضر این مراودات لغو شده است.

مهدی محمودی افزود: نمایشگاه‌های زیادی در این شهرستان رویه‌کوبی و رنگ‌کاری را برای استان قم انجام می‌دهند که در شرایط فعلی این همکاری به کمترین سطح خود رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر قم با شهرها و استان‌های دیگر کشور نیز در حوزه مبلمان منبت مراوده داریم بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان این مراودات در شرایط فعلی انجام نمی‌شود و موضع در اطلاعیه‌ای به فعالان این حوزه اعلام شده است.

محمودی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی فعالان حوزه مبل و منبت گفت: تمامی نکات بهداشتی و جلوگیری از خرید هرگونه مصنوعات چوبی از قم به اطلاع منبت‌کاران و نمایشگاه‌داران رسیده و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

ملایر شهر جهانی منبت جنوبی‌ترین شهر استان همدان است که پنج هزار کارگاه ثبت شده، ۹ هزار استادکار و منبت کار و ۲۵ هزار هنرمند مبل و منبت را در دل خود پرورش داده و با شهرهایی همچون قم خرید و فروش دارد.

لغو نماز جمعه همدان در جهت سلامت شهروندان

از سوی دیگر هراس از شیوع کرونا">ویروس کرونا در کشور منجر به لغو نماز جمعه در استان های درگیر کرونا">ویروس کرونا از جمله در همدان شد.

در برخی از استانها نیز ساعت کاری ادارات کاهش یافت و کارکنان مستعد ابتلا به کرونا">ویروس کرونا از آمدن به ادارات پرهیز کردند.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه ساعت کاری اداره‌های استان تغییر نکرده است گفت: هیچ‌ اداره‌ای تعطیل نیست و بر اساس روال قبل فعالیت‌ها ادامه دارد.

سید سعید شاهرخی افزود: ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در استان همدان به صورت مرتب تشکیل شده و تصمیم های لازم در این ستاد گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه، روز شنبه ۱۰ اسفند ماه نیز جلسه این ستاد برگزار می‌شود، ادادمه داد: وضعیت و شرایط استان همدان در باره کرونا ویروس نسبت به برخی استان‌های دیگر حاد نبوده اما رعایت اصول پیشگیری بر همه مردم استان همدان واجب است.

ساعات کاری همدان بدون تغییر

استاندار همدان با بیان اینکه ساعت کاری اداره‌های استان تغییر نکرده است، گفت: هیچ‌ اداره‌ای تعطیل نیست و بر اساس روال قبل فعالیت‌ها ادامه دارد

شاهرخی اظهار داشت: مردم مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های متولی را با دقت اجرا کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کارمندان در صورت کسالت با تشخیص مدیر مربوطه می‌توانند از مرخصی استعلاجی استفاده کنند از همه مردم استان خواست تا از مسافرت‌های غیرضروری و تردد بیش از اندازه در سطح خیابان‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند.

شاهرخی گفت: تمامی مراکز آموزشی در سطح استان بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده تعطیل و در صورت نیاز به تصمیم جدید این موارد از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

فعالیت برخی باشگاه‌های همدان زیر سایه کرونا

در حالی که شیوع کرونا">ویروس کرونا در کشور از هفته گذشته منجر به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و باشگاه های ورزشی شده است، اما برخی از باشگاه های همدان فعالیت های غیر قانونی خود را ادامه می دهند.

در حالی که شیوع کرونا">ویروس کرونا در کشور از هفته گذشته منجر به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی و باشگاه های ورزشی شده است، اما برخی از باشگاه های همدان فعالیت های غیر قانونی خود را ادامه می دهند.

 برخی باشگاه‌های ورزشی همدان با وجود صدور اطلاعیه‌های مختلف مبنی بر تعطیلی، همچنان فعالیت پنهان و به اصطلاح زیرزمینی و غیرقانونی خود را پیگیری می‌کنند.

برخی مدیران باشگاه ها معتقدند این تعطیلی بر درآمد آنها تاثیر منفی گذاشته است، در حالیکه اجاره نشین هستند و باید کرایه صاحب ملک را پرداخت کنند.

همین مساله موجب شده تا شماری از باشگاه ها در سطح شهر اقدام به فعالیت غیرقانونی کنند و در این بین مربیان باشگاه ها نیز معتقدند در صورت فعالیت تمرینی، اگر ابتلا به کرونا">ویروس کرونا شوند، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

این در حالی است که دستگاه ورزش و جوانان همدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس تصمیم اعضای کمیسیون ماده پنج باشگاه ها، در راستای جلوگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا و حفظ و صیانت از سلامت ورزشکاران تمامی استخر ها، سالن ها و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی تا بیستم اسفندماه جاری تعطیل هستند.

با این حال هستند باشگاه های ورزشی خصوصی در سطح همدان که برای درآمدزایی همچنان در فضای مجازی و پیج های اینستاگرامی خود از ورزشکاران عضو می خواهند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

حتی برخی مربیان نیز اعلام کردند، مدیران باشگاه ها آنها را تهدید به حضور در محل کار کرده اند در غیر اینصورت حکم به اخراج آنها خواهند داد.

هستند باشگاه های ورزشی خصوصی در سطح همدان که برای درآمدزایی همچنان در فضای مجازی و پیج های اینستاگرامی خود از ورزشکاران عضو می خواهند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

البته شماری از باشگاه ها نیز از اطلاعیه دستگاه ورزش تبعیت کرده و حتی برخی از آنها اقدام به تعطیلی فعالیت خود تا پایان سال کرده اند.

برخی مدیران باشگاه ها، مربیان و ورزشکاران نیز از ضعف نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی در اوج شیوع کرونا انتقاد کردند.

آنان می گویند: متاسفانه با وجود اطلاعیه های مختلف اعلام شده از سوی دستگاه ورزش مبنی بر تمدید تعطیلی باشگاه های ورزشی، همچنان شاهد فعالیت برخی از باشگاه ها هستیم.

این عده از دستگاه ورزش همدان خواستند تا نظارت و برخورد قانونی برابر باشگاه های متخلف را اعمال کند.

باشگاه ها تابع قانون باشند

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان گفت: تعطیلی باشگاه ها همچون سایر مکان های ورزشی براساس دستور وزارت ورزش و ستاد نظارت بر سلامت کشور است و همه باید تابع قانون باشند.

محمدتقی رحیمی افزود: هیچ باشگاهی حق اجبار در حضور مربیان و اخذ شهریه از ورزشکاران را ندارد ضمن اینکه براساس اطلاعیه صادره طبق زمان درج شده باید تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: همه در برابر قانون مسوول هستیم و این تصمیم در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا اتخاذ شده است.

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان: تعطیلی باشگاه ها همچون سایر مکان های ورزشی براساس دستور وزارت ورزش و ستاد نظارت بر سلامت کشور است و همه باید تابع قانون باشند.

رحیمی با تاکید بر اینکه براساس قانون برخورد با باشگاه های متخلف در دستور کار خواهد بود، گفت: ورزشکاران و مربیان می توانند شکایت خود را به حوزه بازرسی و یا امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان استان همدان ارایه دهند.

وی افزود: همه روزه در ساعات اداری آماده دریافت شکایات و انتقادها پیرامون وضعیت اعلام شده و تخلف های احتمالی در این زمینه هستیم.

مسوول امور باشگاه های اداره ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: قانون برای همه یکسان است و دلیلی نمی شود برخی باشگاه ها فعالیت مغایر با اطلاعیه صادره داشته باشند.

تمدید تعطیلی باشگاه ها تا بیستم اسفند

سخنگوی اداره ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: تعطیلی اماکن ورزشی و لغو مسابقات و رویدادهای این استان تا بیستم اسفندماه تمدید شد.

حمدالله چاروسایی اظهار داشت: با توجه به تصمیم اعضای کمیسیون ماده پنج باشگاه ها، مبنی بر ضرورت جلوگیری از شیوع کرونا">ویروس کرونا و حفظ و صیانت از سلامت ورزشکاران با هماهنگی مسوولان بهداشتی تمام فضاهایی که فعالیت های گروهی و تیمی انجام می شود، تعطیل اعلام شد.

وی اضافه کرد: براین اساس تعطیلی تمامی استخرها، سالن ها و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی تا بیستم ماه جاری تمدید خواهد شد.

چاروسایی با اشاره به لغو مسابقات ورزشی نیز گفت: همچنین تمام مسابقات به جز رقابت‌ های لیگ برتر فوتبال، دسته یک و ۲ تعطیل است ضمن اینکه اردوها، اعزام‌ها، سیمنارها، همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی نیز لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: این تمهیدات به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران همدان به بیماری کرونا اتخاذ شده تا از بروز چنین بیماری در بین شهروندان جلوگیری شود.

آمار رسمی کرونا در ایران (۱۳۹۸/۱۲/۱۰)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.