محمدرضا محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعطیلی اجباری همه مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و هنری از اسفندماه سال گذشته تاکنون افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر جبران ضرر و زیان مراکز فرهنگی و هنری ناشی از بیماری کروناست.

وی ادامه داد: در همین راستا خراسان رضوی به عنوان استان پیشرو در این موضوع، مکاتبه‌ای با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی انجام داد و گزارشی از میزان خسارت بر مراکز هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی، نگارخانه‌ها، موسسات هنری، سالن‌های نمایش و سینماهای استان جمع آوری و به مرکز ارسال کرد و پیرو آن مبالغی را نیز برای کمک به این مراکز  پیشنهاد داد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی قول حمایت از مراکز هنری را در صورت عدم اخراج کارکنان آنها داده‌اند.

محمدی در خصوص تعهد شهرداری مشهد برای تامین بخشی از اعتبارات برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم فجر این شهر افزود: تعهد شهرداری برای این دوره پرداخت چهار میلیارد ریال بود که تاکنون ۴۲.۵ درصد از آن را پرداخت کرده و باقی هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: سهم درآمد فروش بلیت جشنواره فیلم فجر مشهد به دبیرخانه تعلق گرفت و کمک شهرداری مشهد به این جشنواره نیز برای خرید باقی فیلم‌های خارج از جدول ارسالی از تهران و همچنین تامین هزینه‌های دبیرخانه جشنواره اعم از بخش‌های جاری و تبلیغات، اختصاص یافت لذا هنوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابت تامین بخشی از مبالغ مربوط به خرید فیلم بدهی دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قرار است از سوی دولت برای حمایت به مراکز فرهنگی و هنری متضرر از ویروس کرونا اعتباری تعلق گیرد و آن چه به عنوان کمک به تمامی حوزه های فرهنگی و هنری متضرر پرداخت می‌شود تنها از این محل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.