به گزارش ایرنا، وحید فرجی جمعه شب در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، افزود: در این دوره میزبان نزدیک به 100 تن از هنرمندان از سراسر کشور بوده ایم.
دبیر هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، بررسی ابعاد بیکران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی، نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، نگاه هنرمندانه به تجلی جایگاه نماز و نیایش در زندگی فردی و ترغیب هنرمندان در گسترش فرهنگ نماز و نمازخوانی مبتنی بر باورها و ارزش های دینی را از جمله هدف های این جشنواره برشمرد.
فرجی گفت: فیلم های منتخب جشنواره به مدت 2 روز در سینما ونوس به نمایش گذاشته شد و نمایشگاه عکس آن تا 18 دی ماه جاری، صبح و عصر در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی، برای بازدید عموم دائر است و برگزاری کارگاه برنامه ریزی در سینما و کارگاه فیلمنامه فیلم کوتاه از منظر سینمای دینی از دیگر برنامه های جانبی جشنواره مذکور بود.
وی بیان کرد: یکی از رسالت های هنرمندان به کارگیری ابزار تاثیرگذار هنر در راستای رشد و ارتقای فرهنگ جامعه به ویژه در زمینه نماز و نیایش است.
وی با اشاره به تاثیرگذاری هنر سینما خاطرنشان کرد: یک اثر هنری می تواند، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب داشته باشد.
فرجی به سابقه قم در زمینه فیلمسازی و حضور هنرمندان این استان در سطح ملی و نیاز قم به داشتن یک شهرک سینمایی دینی اشاره کرد و گفت: هنرمندان استان قم با حداقل امکانات در سطح ملی و بین ‌المللی توانسته اند که خوش بدرخشند و امروز قم با داشتن 500 هنرمند در کشور حرف اول را می ‌زند.
وی اضافه کرد: توانمندی سینمای قم بسیار بالاست و با توجه به آمار جمعیت قم که بیش از یک میلیون تن جمعیت دارد، این استان تنها دارای 2 سینما می باشد و بر اساس آمار 20 درصد از مردم قم از سینماهای استان استفاده کرده اند.
وی هم چنین به امضای تفاهمنامه ای بین استانداری قم با سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور در 17 بند اشاره کرد و گفت: بحث توسعه فرهنگی استان قم و استفاده از ظرفیت های استان در تقویت ارتقای فعالیت های سینمایی از جمله مباحث این تفاهمنامه است.
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با حضور حجت الله ایوبی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری کشور، محمدمهدی احمدی مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، محمد خامه یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان استان قم برگزار شد.
نخستین دوره جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در سال 76 در استان مرکزی برگزار شد و از سال 83 در استان قم از سوی انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار و به فیلم هایی که به بخش مسابقه راه یابند، گواهی شرکت داده می شود.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.