محمود سیجانی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از استقرار صنایع پیشرفته و بدون آلایندگی در شهرک‌های صنعتی قم استقبال و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود:‌ شهرک‌های صنعتی استان به مهمترین بازارهای مصرف کشور نزدیک هستند و با دارای بودن تمام امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز تولید می‌توانند،‌ فرصت سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای فعالان اقتصادی به‌خصوص در بخش صنایع پیشرفته ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز واحدهای صنعتی مدرن و پیشرفته‌ای درشهرک‌های صنعتی قم فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در تولید محصولاتی همچون لوازم‌خانگی،‌ مواد غذایی و صنایع قطعه‌سازی دارند.

سیجانی گفت:‌ بسیاری از محصولات تولیدشده درقم علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی،‌ دیدگاه مثبتی به کالاهای ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در قم،‌به دلیل وجود دانشگاه صنعتی و تدریس رشته‌های مهندسی درمراکز علمی، نیروی انسانی ماهر و کارشناس در بخش‌های مختلف برای فعالیت در واحدهای صنعتی پیشرفته که به افراد متخصص نیاز دارند،‌ فراهم است.

وی ادامه داد:درراستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان،‌ استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.