سید رضا موسوی مشکینی سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن جلسات یکی از واحدهای تولیدی قم بیان کرد: بسیاری از این واحدهای کوچک صنعتی درگذشته در محدوده خارج از شهر بودند اما به دلیل توسعه شهری امروزه کاملا در محدوده شهر قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی فعال درجاده قدیم اصفهان از نمونه‌های این قبیل از واحدهای تولیدی بوده که برای ادامه فعالیت باید نسبت به مدرن سازی و رفع آلایندگی ها اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به حساسیت توسعه واحدهای صنعتی حریم شهر قم ادامه داد: افزایش ظرفیت اشتغال و توسعه واحدهای فعال درحریم شهری باید به صورت موردی بررسی و تمدید مجوز بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: وجود کارگاه‌های کوچک در حریم شهر مشکلاتی را از نظر بارگذاری واحدهای صنعتی در استان به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز دراین جلسه اظهار داشت: مطالعات برای راه اندازی ۵۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی در ۸۵۰ هکتار در محدوده محور قدیم قم-تهران در دست پیگیری است.
مهدی آهنین پنجه خاطرنشان کرد: در صورتی که سرمایه گذاران توجیه اقتصادی مناسبی از ایجاد انرژی خورشیدی ارائه دهند حمایت های لازم از آنها صورت می‌گیرد.
استاندار قم امروز از دو واحد تولیدی بازدید و بعد از آن در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد.
در بیست و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم مدیران دو واحد صنعتی قم به بیان دغدغه ها و پیشنهادت خود پرداختند.
تولیدکنندگان قمی در این جلسه توجه و حمایت از کارگاه های کوچک تولیدی و ارائه مشوق های مالیاتی را رمز رونق اشتغال و تولید در استان دانسته و نسبت به منع واردات کالاهای مشابه داخلی تاکید کردند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد،ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.