به گزارش روابط عمومی سازمان صمت قم، محمود سیجانی در بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود:‌ در ۶ ماه نخست سال جاری، تسهیلات رونق تولید برای ۲۰ واحد صنعتی استان به مبلغ ۷۲۷ میلیارد ریال و تثبیت اشتغال ۸۸۷ نفر مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی، هدف از پرداخت تسهیلات رونق تولید را افزایش تولید، و همچنین حفظ و گسترش فرصت‌های شغلی در واحدهای صنعتی استان دانست و ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در ۶ ماهه دوم سال جاری با استفاده از اعتبارات مصوب به صورت جدی دنبال می‌شود.

سیجانی، با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش صنعت استان،‌ گفت: ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ازجمله هدف‌های این بخش در سال جاری است.

رئیس سازمان صمت قم، توجه به صادرات کالاهای تولیدی استان را یکی از اولویت های این استان دانست و گفت: ۲۵۲ میلیون دلار صادرات کالا از استان قم طی سال جاری هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار آن محقق شده است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ واحد صنعتی راکد قم با اشتغال ۱۰۹ نفر درزمینهٔ تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی،‌ محصولات پلاستیکی،‌ صنایع معدنی و شیمیایی فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

سیجانی ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی استان نیز خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ پسته،‌ انگشتر سازی،‌ پوشاک،‌ سیمان، سوهان، ‌فناوری اطلاعات، محصولات پلاستیکی و مبلمان و چوب شناسایی‌شده‌است که از این میان خوشه‌های فرش، کفش ماشینی،‌ سنگ،‌ مبلمان و چوب و سوهان در حال فعالیت هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه(ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.