محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات برخی از این واحدهای راکد قابل‌استفاده است، افزود: احیای واحدهای صنعتی راکد به‌صورت جدی امسال دنبال می‌شود که با تلاش‌های انجام‌شده در ۴ ماه نخست امسال  ۱۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: طرح احیای معادن راکد و فعال‌سازی و توسعه معادن نیز به‌صورت جدی در قم در حال پیگیری است که در این زمینه برای احیای ۵ معدن راکد استان برنامه‌ریزی نهایی صورت گرفته است تا از تسهیلات رونق تولید برای احیای این واحدها استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر حمایت از صنایع صادرات محور به‌عنوان یکی از اولویت‌های این استان، گفت: صادرات ۲۵۰ میلیون دلار انواع محصولات تولیدی در سال ۹۸ هدف‌گذاری، که از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، ۸۵ میلیون دلار آن محقق شده است.

سیجانی تامین مواد اولیه و نقدینگی را ازجمله دغدغه‌های مهم واحدهای تولیدی دانست و گفت: به‌منظور تامین نقدینگی واحدهای صنعتی، سال گذشته حدود ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات برای استان در نظر گرفته شد که این رقم در سال جاری به ۱۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت‌شده از محل رونق تولید به واحدهای صنعتی به‌صورت مستمر نظارت می‌شود تا میزان تولید و اشتغال این واحدها براثر نقدینگی تزریق‌شده از این تسهیلات مورد ارزیابی قرار گیرد.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.