به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از تولید و اشتغال است افزود: باید الزام های رونق تولید در کارگروه های کارشناسی احصا شود و ضمن دخیل کردن این الزام ها در سیاست های کلان کشور، در راستای تحقق آنها برنامه ریزی کنیم.
وی حل مشکلات تولیدکنندگان را مساله اولویت دار برای همه مدیران دانست و گفت: باید با اختیارات استانی این مشکلات مرتفع شوند و در صورت عدم حل آنها، مدیران در کنار تولیدکنندگان، حل مسائل را از مرکز پیگیری کنند.
وی با تاکید بر پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی از سوی مدیران دستگاه های دولتی افزود: مدیران در پیشبرد برنامه های رونق تولید باید در کنار تولیدکنندگان باشند.
استاندار قم با اشاره به ضرورت همراهی اداره کل امور مالیاتی با واحدهای تولیدی خوشنام تاکید کرد: از قوانین مالیاتی باید به نفع تولیدکنندگان استفاده شود.
سرمست همچنین با بیان اینکه باید تعادل و توازن در روابط بین کارگر و کارفرما حفظ شود خاطرنشان کرد: کاهش مشکلات کارفرمایان در کنار رسیدگی به امور مرتبط با کارگران باید در دستور کار مدیران مرتبط باشد.
وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات جلسه ستاد تسهیل گفت: این مصوبات تنها در صورتی محقق نخواهند شد که پیشینه کارشناسی نداشته باشند و در جلسات آینده طرحی که پشتوانه کارشناسی نداشته باشد مورد قبول نخواهد بود.
وی اضافه کرد: هر محدودیتی که از سوی دستگاه های دولتی برای حل مشکلات وجود دارد باید در کمیته های تخصصی بررسی شود و در جلسه ستاد باید نتیجه جلسه های کارشناسی مورد تصویب قرار بگیرد.
در این جلسه، مدیران واحدهای تولیدی مشکلات خود در زمینه خرید زمین در شهرک محمودآباد، زیرساخت های آب، برق و گاز، مشکلات مالیاتی و غیره را بیان کردند و تصمیم های لازم در راستای حل آنها اتخاذ شد.
همچنین محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گزارشی از جذب اعتبارات لازم برای ارائه تسهیلات سال 97 به واحدهای تولیدی ارائه داد.
ارائه گزارش وضعیت پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان قم دیگر دستور این جلسه بود. این جلسه در مجموع، 45 مصوبه داشت که 40 مورد از آنها مربوط به جلسات کارشناسی بود و 5 مورد نیز در بازدید میدانی امروز مورد تصویب قرار گرفت.
استاندار قم پیش از ظهر امروز از سه واحد تولیدی نساجی، آرایشی بهداشتی و فنرسازی بازدید کرد.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.