محمود سیجانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه جلوی ورود صنایع آلاینده به قم گرفته می شود، ادامه داد: نباید اجازه داد تا صنایع مزاحم و آلاینده در استان احداث شود ولی از طرفی صنایع آلاینده موجود نیز به جای تعطیلی باید برای رفع آلایندگی مورد حمایت قرارگیرند.

وی با تاکید بر حمایت از واحدهای آلاینده برای به حداقل رساندن میزان آلایندگی واحدهای صنعتی در این استان افزود: باید پیش از تعطیلی واحدهای آلاینده،‌ از آنها در جهت به روز رسانی تجهیزات و کاهش آلایندگی حمایت و مهلت لازم در این این زمینه داده شود و در نهایت اگر واحدی هیچ اقدامی برای رفع آلاندگی خود انجام نداد،‌آن واحد را تعطیل کرد.

سیجانی ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال ۳۴ واحد صنعتی در استان موفق به ورود ماشین آلات و تجهیزات جدید برای جایگزینی با تجهیزات آلاینده موجود خود شده اند که ادامه این روند می تواند در به حداقل رساندن آلایندگی واحدهای صنعتی در استان کمک چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جمله ظرفیت های مهم برای رفع مشکلات تولید در استان است، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم جزو پنج استان برتر کشور از نظر عملکرد و اثربخشی است و این موجب شده تا قم در این زمینه از بسیاری از استان های صنعتی کشور جایگاه بهتری داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به رصد مستمر واحدهای صنعتی استان بیان کرد: وضعیت واحدهای صنعتی با اشتغال بیش از ۱۰۰ تن به صورت مستمر رصد و به صورت هفتگی جلساتی مشترک برای شناسایی مشکلات و تصمیم گیری برای حل این مسائل انجام می شود.

سیجانی با اشار به تدوین سند رونق تولید قم در سال جاری افزود: این سند در قالب ۱۰ راهبرد و ۲۸ برنامه کلان به منظور تحقق شعار سال در استان تدوین و درآن سهم هدف گذاری و چشم انداز دستگاه های مختلف استان، تعیین شده است که بر اساس این سند تمام دستگاه های استان هر سه ماه ملزم به ارائه گزارش عملکرد برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در این سند هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.