امیر طیبی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: درحال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده برای استقرار واحدهای صنعتی مدرن در قم، کسب و کار خود را به این استان منتقل می کنند که این مساله نیاز به تقویت روحیه کارگری و تربیت کارگران ماهر را افزایش داده است.
وی بیان کرد: تقویت روحیه کارگری باعث می شود تا بسیاری از جوانان با استعداد جویای کار استان به جای جستجوی شغل های راحت، در واحدهای صنعتی حضور یابند و برای کسب روزی خود تلاش کنند.
وی ادامه داد: رسانه های قم باید کارگری را به عنوان یک شغل بسیار مفید برای استان معرفی و جوانان را برای تبدیل شدن به کارگرانی ماهر که می توانند در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند، تشویق نمایند.
طیبی نژاد گفت: شایسته قم نیست که صاحبان کارخانه های مستقر در آن، برای تامین نیروی انسانی و کارگران مورد نیاز خود از ظرفیت سایر استان های کشور استفاده کنند و آن وقت بسیاری از جوانان مستعد قمی بیکار باشند.
وی با اشاره به نقش مهم کارگران در توسعه فرآیند توسعه صنعتی، افزود: ظرفیت های شغلی بسیاری در حوزه کارگری استان وجود دارد که در صورت استقبال جوانان از آن، می تواند سهم تولید و اشتغال قم در سطح کشور را افزایش داد.
وی ادامه داد: کارگری شغل مقدسی است که شان و جایگاه آن به درستی تبیین نشده و لازم است در این زمینه فعالیت های فرهنگی متنوعی در سطح استان انجام گیرد تا روحیه کارگری در قم بیش از پیش تقویت شود.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر،چاپ و نشر،سلفچگان، محمود آباد،ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.