رحیم بنامولایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به دستگاه های اجرایی پیشنهاد کرد با توجه به تاثیر شگرف توسعه گردشگری در پویایی اقتصاد استان، زمینه را برای ترغیب سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کنند.
وی بیان داشت: هرچند استان البرز از جاذبه های خوب طبیعی و تاریخی برخوردار است اما زیر ساخت ها برای جذب گردشگر کم دارد.
بنا مولایی گفت: درصورتیکه توسعه صنعت گردشگری البرز مورد حمایت و همکاری ارگانهای مربوطه قرار گیرد نه تنها بخش خصوصی البرز ، بلکه سرمایه گذاران خارجی نیز از سرمایه گذاری در این صنعت استقبال خواهند کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری، موجب درآمدزایی و ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار می شود ، ضمن آنکه گردشگران داخلی و خارجی با هویت تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی البرز آشنا می شوند.
رحیم بنامولایی گفت: در نشست های کمیسیون صنعت گردشگری و کارگروه مربوطه دراتاق بازرگانی استان ، به صورت مستمر موانع و نارسایی ها در مسیر تحول در این صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و راهکارهای مناسب به مسوولان ذیربط ارایه می شود.
وی افزود: از همه دستگاههای اجرایی و نیز علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه صنعت گردشگری انتظار داریم با تعامل و همکاری نزدیک راه را برای ایجاد تحول در این صنعت هموار کنند.
استان البرز به وسعت تقریبی 5هزارو 800 کیلومتر مربع بیش از 450 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.
طبیعت زیبای رودخانه و جاده کرج - چالوس از جمله جلوه هایی است که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از آن گذر و دیدن می کنند و به دروازه بهشت شمال ایران معروف است.
سد امیرکبیر و رودخانه خروشان کرج و ارتفاعات البرز درحاشیه جاده چالوس جلوه ای خاص و بسیار تماشایی را در معرض دید مسافران گذاشته است .
شهرستان های کرج، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس استان البرز نیز هر یک به نوعی از جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی دیدنی برخوردارند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.