بهرام سرمست روز سه‌شنبه در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دفتر سرپرستی شهرک صنعتی ثامن الائمه(ع) قم، افزود: این شهرک می‌تواند به قطب اصلی صنعت چوب در سطح کشور تبدیل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از تشکیل جلسات ستاد تسهیل در واحدهای تولیدی حل مشکلات آن‌ها به‌صورت میدانی و عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: دی‌ماه سال گذشته برخی مصوبات در رابطه با حل مشکلات شهرک ثامن الائمه به تصویب مسئولان اقتصادی استان رسیده بود که باید مشخص شود چرا برخی از آن‌ها به مرحله اجرا نرسیده است.

وی تصریح کرد: مسئولان استان باید از دادن وعده‌هایی که امکان اجرا ندارد خودداری کنند، امکان اجرایی شدن مصوبات مساله مهمی بوده که باید مسئولان در رابطه با حل مشکلات آن را موردتوجه قرار دهند.

سرمست خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات و زیرساخت‌های شهرک ثامن الائمه باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، رفع و تامین شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: همچنین سرمایه‌گذاران نیز باید نسبت به اصول و مقررات شهرک‌های صنعتی و اصل سرمایه‌گذاری در استان پایبند بوده و در زمان‌بندی مشخص اراضی واگذارشده را به مرحله اجرا برسانند.

وی بیان کرد: احداث واحدهای نمایشگاهی برای رونق صنعت مبلمان و چوب انتظار به‌جایی بوده که تولیدکنندگان نسبت به احداث آن مطالبه دارند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

استاندار قم امروز از سه واحد تولید چوب و مبلمان و زیرساخت‌های شهرک صنعتی ثامن الائمه بازدید به عمل آورد و بعدازآن در هجدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.