در این پیام که روز دوشنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده، آمده است: خبر ارتحال فقیه وارسته و استاد جلیل‌القدر حوزه‌های علمیه تهران و خراسان، حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب تاثر و تالم گردید.

پیام ادامه یافته است: این عالم متعهد، عمر پربرکت خود را در خدمت به معارف اهل‌بیت(ع) صرف کرد و با تحقیقات عمیق خود آثاری معطوف به نیازهای علمی نظام اسلامی به یادگار گذاشت.

در این پیام اضافه‌شده است: این فقید سعید در محضر بزرگان و علمای اعلام حوزه نجف پرورش یافت که منجر به حضور درخشان، غنی و پربار وی در حوزه‌های علمیه تهران و خراسان و برپایی کرسی درسی پرفیض در مشهد مقدس شد.

پیام حاکی است: ایشان با آثار نفیسی به شرح و ترویج اندیشه ولایت‌فقیه پرداخت و همچنین در زمره مشاوران آگاه و شایسته تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب«مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای این فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت نموده است.

آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه در ۹۵ سالگی شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه امسال در مشهد دار فانی را وداع گفت.

وی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه و از   شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر درآورده و کتاب‌های مختلفی ازجمله کتاب فقه الشیعه و حاکمیت در اسلام را تالیف کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.