سرهنگ ابراهیم حسینی روز سه شنبه در تجمع بزرگ بسیجیان سروآباد به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج اظهار داشت: بسیج فقط مختص جنگ و نبرد نیست بلکه پیش قراول تمام عرصه‌های دفاع از نظام و محرومیت زدایی و سازندگی کشور است.

وی افزود: بسیج در قرن حاضر یک فکر جدید نیست بلکه ریشه در قرآن کریم دارد و در بیش از ۱۰۰ آیه به جنگ و نبرد علیه دشمنان و بسیج شدن جامعه اسلامی در برابر آنها به خوبی اشاره شده و یک شجره طیبه است که مهمترین ویژگی‌اش،  اخلاص، ایمان، شجاعت، غیرت و پاک بودن است.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: شجره طیبه بسیج همیشه در حال رشد است و ریشه های آن روز به روز قوی و مستحکم تر می‌شود البته بسیج درختی پربار و چهار فصل است که به اذن خدا میوه می‌دهد و یک مجموعه گسترده و بی نهایت است که مهمترین وظیفه آن تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و تابعیت محض از رهبری و ولایت فقیه است.

این فرمانده و رزمنده دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: امروز دشمن می‌خواهد بین مردم، رهبری و نظام جدایی بیندازد لذا در این بین وظیفه بسیج بسیار خطیر است تا توطئه شوم دشمن را همچون ۴۰ سال گذشته خنثی و بی اثر کند.

سرهنگ حسینی بسیجی بودن را افتخاری بزرگ دانست و افزود: اگر مسئولان ما روحیه بسیجی داشته باشند هیچ دشمنی جرات دخالت در امور داخلی ما و تهدید این ملت را ندارد.

وی به اغتشاشات اخیر در برخی مناطق کشور نیز اشاره کرد و گفت: مردم آزادند اعتراض کنند و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این حق را به آنها داده که در تمام موضوعات اعتراض کنند اما دشمنان از این فرصت سوءاستفاده کردهد و قصد داشتند با ایجاد اغتشاش به نظام و انقلاب ضربه بزنند که با درایت و بصیرت رهبری و ملت همیشه در صحنه این فتنه نیز نقش برآب شد.

در این مراسم که با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم و بسیجیان برگزار شد از کتاب زندگینامه شهید ارکان قدیمی با عنوان بی تاوان رونمایی شد و بیانیه وزیر کشور در سالروز تشکیل بسیج نیز قرائت شد و در پایان از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و روحانیون نمونه شهرستان سروآباد تجلیل و قدردانی شد.

از ۳۰ آبان تا ۶ آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ دستور تسکیل بسیج مصتضعفین را صادر کرده است.

امسال روزهای هفته بسیج با عناوین بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت، بسیج؛ اخلاق و معنویت، بسیج؛ علم و فناوری، بسیج؛ سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، بسیج؛ فرهنگ و بصیرت، بسیج؛ دفاع و امنیت و بسیج؛ اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.
شهرستان سروآباد در جنگ تحمیلی ۴۱۵ شهید و بیش از ۷۰۰ جانباز، آزاده و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و دارای ۲ یادمان و چندین نقطه عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.