کوروش نوذری عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در سالن اجتماعات بندرنوشهر افزود: آمایش آموزش عالی که از اهمیت بسزایی برخوردار است همچون آمایش سرزمینی در کشور در یک مقطع جدی گرفته نشد و در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمایش آموزش عالی و متوازن ماموریت اصلی این نهاد است ، گفت : حدود ۱۷ درصد مراکز آموزش عالی در مازندران دولتی هستند که این یک نقص است.

رییس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون مازندران با دارا بودن ۱۴۲ مرکز آموزش عالی، پژوهشکده و پژوهشگاه و ۲ هزار و ۷۸۲ نفر عضو هیات علمی و بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نوذری ادامه داد:  این در حالی است که خیلی از کشورهای پیشرفته اروپایی نیز از این تعداد مراکز آموزشی برخوردار نیستند که بیانگر عدم اجرای آمایش آموزش عالی در استان است.

رییس دانشگاه مازندران گفت: امروز شاهد رشته های یکجور در موسسه های آموزش عالی در یک شهر هستیم که سبب خالی بودن صندلی در مراکز آموزش عالی و عدم بهره گیری از پتانسیل در این حوزه برای دستیابی به اهداف تعیین شده باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه ریزی خردمندانه ، صادقانه و پیشرو و متعالی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد که موجب ارتقا سطح فعالیت های آموزش، پژوهشی و کارآفرینانه و جامع محور می شود و به عنوان یکی از برنامه های درخشان منجر به بهبود آموزش عالی کشور خواهد شد.

امام جمعه نوشهر نیز در این جلسه بر ضرورت مطالبه گری مردم از مسوولان تاکید کرد و افزود: اصل مطالبه گری به حق است ولی آشوب و خسارت به جان، اموال مردم و عمومی ناحق بوده و به تحریک بیگانگان اجرا شده است.

حجت الاسلام محمود مشایخ با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است، گفت: مسوولان باید با عملکرد و تلاش خویش علاوه بر نمایش گذاشتن کار آمدی نظام در جهت رضایتمندی مردم نیز گام بردارند.

وی همچنین خواستار کاربردی شدن آموزش عالی و به تبع آن اشتغال و کارآفرینی در استان شد .

امام جمعه نوشهر در ادامه بر ضرورت راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در غرب مازندران به عنوان نیاز منطقه تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نوشهر هم در این جلسه وجود دانشگاهها را موجب شتاب بخشی در روند توسعه منطقه بر شمرد و افزود: در نوشهر و چالوس ۱۳ دانشگاه، ۲ دانشکده با ۱۵۰ رشته و بیش از هشت هزار دانشجو  فعالیت دارند.

عبدالصمد صفرنژاد خواستار تبدیل شدن دانشکده میراث گردشگری به دانشگاه به عنوان قطب فرهنگی استان شد تا در این راستا نیاز گردشگری منطقه نیز برآورده شود.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اطلاعات در جریان سفر یک روزه خود به مازندران صبح امروز پس از ورود به نوشهر در محوطه دانشگاه علوم دریایی این شهر به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وی همچنین از دانشگاه  و موسسات اموزش عالی در شهرهای نوشهر و چالوس ، مرکز علم و فناوری رشد نوشهر بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.