حسن صبوری روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن قم در سالن جلسه های معاونت عمرانی استانداری قم اظهار داشت: هم اکنون در قالب طرح یاد شده برای اقشار متوسط و کم درآمد مسکن احداث می‌شود، ولی اقشار ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان شامل این طرح نیستند و این سیاستگذاری باید درسطح دولت و نهادهای مذکور ایجاد شود.

وی مجموع مسکن‌های پیش بینی شده برای طرح اقدام ملی مسکن قم را ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد دانست، و افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در بافت فرسوده و ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در اراضی ملی قراردارد.

وی بیان داشت: تا این لحظه ۹ هزار و ۵۲۶ واحد در قالب ثبت نام و تفاهم نامه سیاست‌گذاری شده است.

صبوری ادامه داد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته در هیات اجرایی استان، مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن را در بافت‌های فرسوده آغاز کند که تعداد یکهزار واحد بیشتر از سهمیه مورد نظر می‌باشد.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم درآن ساکن هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن قم در قالب واگذاری های مشارکتی ۹۹ ساله برای اقشار ویژه است، افزود: بخشی ار واحدها نیز در قالب تکمیل واحدهای نیمه تمام خریداری شده‌است که البته این مورد را در قم نداریم و بخشی دیگر نیز در چارچوب تفاهم نامه‌ها است که چند تفاهم در سطح وزارت راه و شهرسازی با نیروی های مسلح، وزارت دفاع و ستاد اجرایی فرمان امام منعقد و جلسه هایی نیز در سطح استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شده و امیدواریم به توافق هایی برسیم و بتوانیم از ظرفیت این در استان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: بخشی از این طرح نیز درقالب واگذاری به بنیاد مسکن است که یکهزار و ۸۰۰ واحد در اختیار این بنیاد قرار گرفته که در این خصوص ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحدی که در خیابان دهلاویه شهرک پردیسان واگذار شده، نقشه های معماری آن تصویب و درهفته‌های آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی قم ارائه طرح ساختار شکست و تکمیل آن طی ۲ سال را مورد توجه قرار داد و گفت: طراحی سایت زمین های ۱۶ هکتاری واقع در حاشیه محله ۶ نیز در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.