فرهاد سبحانی روز سه شنبه در جریان بازدید معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از پروژه 72 واحدی گلسار شهرستان نیر افزود: نسبت به طراحی و تامین هزینه های ساخت بالغ بر 150 واحد مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد امام و بهزیستی استان اقدام شده است.
او گفت: نیاز سنجی در برنامه تامین مسکن یکی از اساسی ترین مواردی است که با مطالعه و بررسی ضرورت احداث مسکن در شهرستان های استان انجام شده است.
وی از اجرای 72 واحد مسکن در شهرستان نیر ، 16 واحد در شهرستان نمین و 80 واحد در اردبیل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.
وی اظهار کرد: 150 واحد از سه مجتمع احداثی شهرک سینای اردبیل و 25 واحد از 72 واحدی شهر ستان نیر با استفاده از کمک های حساب 100 امام (ره) و آورده های خود متقاضی تحت پوشش کمیته حضرت امام ، بهزیستی و محرومان استان در نظر گرفته و احداث شده که به محض تکمیل در اختیار این قشر قرار می گیرد.
وی در زمینه تامین مسکن جمعی از خانواده هایی که از طریق انجمن خیرین مسکن ساز استان معرفی شده اند نیز گفت: تاکنون بیش از یکصد خانواده فاقد سرپناه از حمایت های این نهاد مقدس برخوردار شده اند و درصدد هستیم که با همکاری و تلاش خیرین سقف پوشش این افراد را تا 500 خانوار افزایش دهیم.
سبحانی اظهار امیدواری کرد با حمایت خیرین و افراد نیک اندیش بخش اعظم معضل مسکن در این استان برطرف شود.
او گفت: علاوه بر کمک های بلاعوضی بیش از 12 میلیارد ریال از اعتبارات حساب 100 حضرت امام و سایر کمک های دولتی برای 250 خانوار مساعدت در نظر گرفته شده است.
وی در بحث حساب 100 حضرت امام راحل در سال گذشته اظهار کرد: برغم اینکه در سال 95 کمترین مبلغ حمایتی به حساب 100 حضرت امام را داشتیم از سوی دفتر مرکزی اعتباراتی برای 81 خانوار نیازمند مساعدت و کمک مالی دریافت شد که با احتساب مجموع کمک های غیرنقدی نزدیک به 650 میلیون ریال ، به این امر تزریق شد.
به گزارش ایرنا از بنیاد مسکن اردبیل ، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این بازدید گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور درصدد ساخت مسکن برای محرومان با همکاری دستگاه های ذینفع و حمایت های مسوولان است.
جواد حق شناس افزود: با وزارت راه و شهرسازی ، بهزیستی و کمیته امداد امام ، بنیاد برکت و دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط که آماده همکاری با این نهاد است وارد عمل شده و امیدواریم شاهد صاحب خانه شدن خیلی از خانواده های فاقد سرپناه باشیم.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.