مقاوم سازی خانه های روستائی از سال 84 در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، هادی درفشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان جویبار افزود : امسال چهار هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است .
وی گفت که برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی 18 تا 20 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
درفشی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستائی را بر عهده دارد ، گفت که سالانه بین 5 تا 10 هزار واحد مسکونی از طریق منابع حساب 100 امام (ره) برای خانواده های محروم ساخته می شود.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برای افتتاح چند واحد مسکونی خانوارهای دارای دو معلول به جویبار سفر کرد ، افزود : ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو ‌معلول با همکاری خیرین ، بنیاد مسکن ، بهزیستی و بنیاد مستضعفان در حال انجام است.
وی تعداد واحدهای مسکونی تحویل شده به خانوارهای دارای معلول در مازندران را حدود 260 واحد اعلام کرد.
با حضور معاون بنیاد مسکن کشور یک واحدهای مسکونی ساخته شده برای خانواده دو معلول در روستای ' شورکا ' جویبار بهره برداری شد.
معاون امور بازسازی و مسکن روستائی بنیاد مسکن مازندران در مراسم بهره برداری از این واحد با بیان اینکه 128 خانواده با دو معلول در استان فاقد مسکن بودند ، گفت که با تفاهم نامه 5 جانبه بین بنیاد مسکن، بهزیستی ، بنیاد مستضعفان ، راه وشهرسازی و مجمع خیرین اقدامات خوبی در ساخت مسکن محرومین انجام شده و تا کنون 90 واحد ساخت آن به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.
علیرضا قلی نژاد اعتبار ساخت این واحدها را 13 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه قبل از تفاهم نامه ساخت مسکن برای 37 خانواده دارای دومعلول در استان آغاز شده بود ،اظهار داشت : احداث مسکن برای حدود 400 خانواده دارای معلول در استان مازندران در حال اقدام است.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.