نور الدین علاالدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که برای این منظور تفاهمنامه ای میان اداره کل بهزیستی ، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن مازندران امضا شده که که در مرحله اول برای 200 خانواده دارای یک معلول استان امسال خانه ساخته می شود.
ساخت خانه و پرداخت تسهیلات بلاعوض برای صاحبخانه شدن خانواده های دارای معلول در دولت یازدهم آغاز شد و در مرحله نخست خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر در اولویت قرار گرفتند.
علاالدینی گفت که طرح خانه دار کردن خانواده های تک معلول هم اکنون در مرحله معرفی خانواده های فاقد مسکن به اداره کل بهزیستی قرار دارد و پس از آن با اولویت بندی صاحب خانه خواهند شد.
وی توضیح داد : بهزیستی برای ساخت هر واحد مسکونی برای خانواده های دارای یک معلول 180 میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار درصد و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می کند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز پرداخت 180 میلیون ریال تسهیلات کم بهره را تقبل کرده است.
علاالدینی شرط استفاده از این تسهیلات مسکن را داشتن زمین برشمرد و گفت : سهم آورده هر فرد برای خانه دار شدن فقط 50 میلیون ریال است و باقی هزینه ها را دولت پرداخت خواهد کرد .
وی افزود : خارج از طرح ها و تفاهم نامه هائی که بهزیستی برای خانه دار شدن خانواده های دارای معلول امضا کرده ، هر خانواده دارای زمین برای ساخت تا سقف 80 میلیون ریال کمک بلاعوض و تا سقف 180 میلیون ریال تسهیلات با سود کم برخوردار می شوند .
** خانه دار شدن خانواده های دو معلول تا پایان امسال
معاون بهزیستی مازندران همچنین گفت که سهمیه سال های 95 و 96 خانه دار شدن خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر برای مازندران 263 واحد مسکونی بود که تاکنون 79 واحد با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال تکمیل و به خانواده تحویل داده شد .
وی افزود : تمامی واحد های باقی مانده تا پایان سال تکمیل و تحویل خواهد شد .
هم اکنون 48 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی مازندران هستند. حدود یکهزار و 300 نفر از این معلولان در خانواده هائی زندگی می کنند که بیشتر از 2 نفر معلول دارند.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.