مجید کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین از سال گذشته تاکنون برای ساخت و تکمیل برخی واحدهای روستایی، ضمن شناسایی افراد بی بضاعت و ناتوان مالی که زیر پوشش هیچ نهادی حمایتی قرار نداشته و معوقات بانکی نیز ندارند، 40 تا 80 میلیون ریال وام به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.
به گفته وی، برابر سهمیه ابلاغ شده، امسال بنیاد مسکن استان قزوین سه برابر این ظرفیت را به متقاضیان خود پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای این منظور، کمیته راهبری تشکیل شده تا ضمن شناسایی افراد حائز شرایط دریافت این نوع وام، در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.
کشاورز با اشاره به وضعیت ارایه مسکن به خانوارهای روستایی دارای 2 معلول نیز گفت: براساس تفاهم نامه های این نهاد با بنیاد مستضعفان و بهزیستی، ساخت 59 واحد مسکونی به بنیاد مسکن واگذار شده بود که ما 63 واحد را انعقاد قرارداد کرده و درصدد افزایش این میزان سهمیه هم هستیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون کار ساخت 50 درصد این واحدها به پایان رسیده و سایر تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرند،اضافه کرد: برای این خانوارها 180 میلیون ریال وام بلاعوض از سوی بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی و 180 میلیون ریال هم به صورت وام کم بهره بانکی در نظر گرفته شده است.
کشاورز اضافه کرد: 23 متقاضی خانوارهای دارای 2 معلول روستایی استان نیز که واحدهای آنها به صورت نیمه تمام از سال های گذشته برجای مانده بود با پرداخت 120 میلیون ریال وام بلاعوض توانستند واحدهای خود را به بهره برداری برسانند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: در خصوص خانوارهای دارای یک معلول روستایی این استان نیز 191 سهمیه در نظر گرفته شده است که تاکنون 42 مورد آن انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 80 میلیون ریال وام بلاعوض از سوی بهزیستی و 180 تا 200 میلیون ریال تسهیلات بانکی، کار احداث آغاز شده است.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی است که از این تعداد تاکنون 45 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.